Dones

Dones de CCOO de CatalunyaDes del I Congrés del sindicat, l'any 1978, les secretaries de la Dona formen part dels màxims òrgans de direcció, en igualtat de condicions que la resta de secretaries. Actualment, les secretaries de la Dona del sindicat estan configurades en totes les estructures, tant federatives com territorials, i la participació de les dones en els òrgans de direcció tendeix a ser proporcional a la seva afiliació.

A CCOO de Catalunya, hi trobareu assessorament i orientació en les qüestions relacionades amb la discriminació per raó de gènere, assessorament i orientació específica en els casos d'assetjament sexual, informació sobre les campanyes per afavorir l'afiliació i la participació sindical de les dones, estudis, cursos i jornades sobre qüestions sociolaborals que afecten les dones.

Via Laietana, 16 - 5a
08003 BARCELONA
Tel.: 93 481 29 06 - Fax: 93 481 28 75
A/e: dones@ccoo.cat

Notícies

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat d'una dona a Manresa a causa de la violència masclista i recorda el seu ferm compromís per a la seva erradicació

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat masclista d'una dona a Manresa i novament expressa el seu rebuig a una violència que encara avui s'exerceix vers les dones només pel fet de ser-ho.

més informació »

Avui entra en vigor l'impuls legal per la igualtat retributiva entre dones i homes, que caldrà fer efectiu a totes les empreses

Aquest 14 d'abril entra en vigor el RD 902/2020, de 13 d'octubre, d'igualtat retributiva entre dones i homes, fruit de l'acord entre el Govern de l'estat, CCOO i UGT, una eina essencial per a impulsar l'assoliment de la igualtat efectiva en l'àmbit laboral.

més informació »

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat d'una dona a Tarragona a causa de la violència masclista i recorda el seu ferm compromís per erradicar-la

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat masclista d'una dona a Tarragona i novament expressa el seu rebuig a una violència que encara avui s'exerceix vers les dones només pel fet de ser dones.

més informació »

Conferència 'El dret de les dones a l'educació'

Amb motiu del 8 de Març, Dia Internacional de les Dones Treballadores, CCOO de Catalunya ha organitzat la¿ conferència 'El dret de les dones a l'educació. Estratègies patriarcals contra la genealogia femenina.' que anirà a càrrec de Laura Nuño Gómez, politóloga, investigadora y activista feminista.

més informació »

CCOO de Catalunya ha preparat els actes del 8 de Març amb la clara voluntat de reivindicar el valor del treball de les dones

Hem demanat a les delegades i delegats en els 6.892 centres de treball on CCOO té representació que preparessin un acte de lectura del manifest per compartir els objectius sindicals.

més informació »

CCOO de Catalunya convoca l'acció reivindicativa "Pintem el carrers de lila" en el 8 de Març del 2021

Amb motiu del 8 de Març, Dia Internacional de les Dones Treballadores, CCOO de Catalunya ha organitzat l'acció reivindicativa "Pintem els carrers de lila", que en principi havia de fer-se a la Via Laietana, però que a causa de la pluja es farà per la zona del pàrquing de la seu central de CCOO de Catalunya, al carrer de l'Argenteria.

més informació »

CCOO de Catalunya convoca l'acció reivindicativa "Pintem el carrers de lila" en el 8 de Març de 2021

Amb motiu del 8 de Març, Dia Internacional de les Dones Treballadores, CCOO de Catalunya ha organitzat l'acció reivindicativa "Pintem els carrers de lila", que tindrà lloc davant la seu nacional del sindicat, a Barcelona (Via Laietana, 16) a partir de les 10 del matí.

més informació »

CCOO organitza una jornada sota el títol “Treballs essencials, dones essencials” en el marc del 8 de Març

Amb motiu del 8 de Març, Dia Internacional de les Dones Treballadores, CCOO de Catalunya ha organitzat una jornada amb el títol "Treballs essencials, dones essencials" que tindrà lloc el divendres 5 de març, de 10 a 12.30 del matí, de manera telemàtica.

més informació »

La bretxa salarial es redueix a un ritme inacceptable i segons l'evolució actual la paritat arribarà en 50 anys

Avui 22 de febrer, dia de la igualtat retributiva, cal seguir denunciant que calen mesures específiques a les empreses i de caràcter social per acabar amb la xacra de la bretxa salarial.

Som dones, som essencials

Arribem al 8 de Març després d'un any de pandèmia. Un any difícil per a tothom, i molt difícil especialment per a les dones. La crisi sanitària ha posat en evidència l'essencialitat de les tasques de cura de les persones i de sostenibilitat de la vida. Aquests treballs, que no es poden fer a distància, corresponen a professions molt feminitzades, com les sanitàries, netejadores, personal de geriatria, dependentes de supermercat, treballadores de la llar i moltes altres. Unes tasques que són molt exigents tant mentalment com físicament.

Guies

Guia per a l'aplicació de la igualtat retributiva entre homes i dones

Guia d'elaboració del protocol per a la prevenció i abordatge de l'assetjament sexual i per raó de sexe a l'empresa

El registre salarial, una eina participada per identificar la bretxa salarial i fer-hi front

Guia sindical sobre violències masclistes a la feina

Guia sindical 'Dones, treballs i salut'

Guia sindical: mesures i plans d'igualtat a les empreses

Guia sindical. La jornada laboral. Drets i negociació col·lectiva

Guia de bones pràctiques per a l'ús d'un llenguatge no sexista en la negociació col·lectiva

La igualtat d'oportunitat entre dones i homes al mercat laboral: el repte dels plans d'igualtat 2010

Guia sindical sobre l'aplicació de la llei orgànica per a la igualtat efectiva de les dones i els homes

Informes

CCOO presenta el document 'Per la reconstrucció social i nacional de Catalunya. CCOO davant les eleccions al Parlament del 2021'

Informe "Les condicions de vida i de treball de les dones (2019)"

CCOO presenta un informe sobre bretxa salarial

Informe "Les condicions de vida i de treballs de les dones" 2018

Informe sobre bretxa salarial (febrer del 2018)

Recull de mesures i plans d'igualtat als convenis sectorials

Informe sobre les condicions de treball i de vida de les dones 2017

La pobresa amb perspectiva de gènere

CCOO denuncia que a Catalunya augmenta la bretxa salarial entre dones i homes al 26% perquè la precarietat colpeja amb més força les dones

CCOO exigeix eradicar la violència masclista

CCOO elabora un nou informe sobre la salut de les dones

8 de Març

'Lluita Digital' 365. Especial 8 de Març

CCOO celebra el 8 de Març amb el lema "Som dones, som essencials"

Som dones, som essencials

Informe "Les condicions de vida i de treball de les dones"

Informe anual sobre la bretxa salarial

8 de març. 'CCOO feminista: denúncia i acció'

8 de Març del 2019: CCOO convoca VAGA LABORAL de 2 hores

CCOO commemora el Dia Internacional de les Dones

Actes amb motiu del 8 de Març, Dia Internacional de les Dones

20 anys del sopar solidari, commemoratiu i reivindicatiu del 8 de Març organitzat per CCOO del Vallès Occidental-Catalunya Central

CCOO de Tarragona celebra el 8 de Març

CCOO de Lleida celebra el 8 de Març

Informe 2016 sobre la situació laboral de les dones

CCOO de les Comarques Gironines celebra el 8 de Març

Celebració del 8 de Març, Dia Internacional de les Dones

Dia Internacional de les Dones 2016

Dia Internacional de les Dones 2015

Informe 'Situació de les dones a Catalunya 2014'

8 de març de 2013, Dia Internacional de la Dona Treballadora

8 de Març de 2012, Dia Internacional de la Dona Treballadora

28 de Maig

28 de Maig, Dia Internacional d'Acció per a la Salut de les Dones

CCOO de Catalunya organitza la jornada "Dones i salut, una lluita de dia i de nit"

CCOO de Lleida organitza la jornada sindical "Dones, salut i treball"

Les dones volem viure amb salut

'#MeToo - A mi també m'ha passat'

La desigualtat de gènere en la salut

CCOO de Catalunya inicia la campanya 'El cos de les dones, un negoci en la publicitat'

Salut per a totes. Prou desigualtats!

CCOO elabora un nou informe sobre la salut de les dones

CCOO de Serveis organitza una jornada d'acció per la salut de les dones amb motiu del proper dia internacional

Jornada amb motiu del Dia Internacional d'Acció per la Salut de les Dones

Dia Internacional d'Acció per la Salut de les Dones: 'Sense discriminació, salut per a totes'

Informe sobre els danys i els riscos de les polítiques sobre la salut de les dones

Commemoració del 28 de maig, Dia Internacional d'Acció per a la Salut de les Dones

25 de Novembre

'Lluita Digital' 365. Especial 8 de Març

Porta violeta de CCOO, locals segurs davant la violència masclista

CCOO presenta l'informe 2020 sobre les violències masclistes a Catalunya i la iniciativa 'Porta Violeta, locals segurs davant la violència masclista'

Ni un pas enrere! Ens volem vives i lliures!

Recursos contra les violències masclistes

Alba Garcia: "Els treballs de cura en el centre de tot"

Violències masclistes a la feina, programa número 266 de CCOO a Televisió de Catalunya

25N, Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència contra les Dones i les Criatures