Centre d'Informació per a Treballadors Estrangers

www.ccoo.cat/citeEl Centre d’Informació per a Treballadors Estrangers (CITE) és una associació promoguda per CCOO de Catalunya que dóna assessorament en matèria d’estrangeria, mobilitat internacional i sobre els drets socials i laborals de les persones immigrades. Per realitzar aquesta tasca, el CITE compta amb el suport de diferents administracions de tots els nivells i altres entitats.

Des de la xarxa d’oficines del CITE, s’ofereix, de manera gratuïta:

- Assessorament i orientació sobre la Llei d’estrangeria.
- Tramitació de permisos de treball, de residència, de reagrupament familiar...
- Informació sobre el procediment d’accés a la nacionalitat.
- Informació sobre primera acollida i coneixement de l’entorn.
- Assessorament sobre mobilitat internacional de treballadors,
- Formació i sensibilització en temes vinculats al fet migratori.
- Impartició del mòdul de coneixements laborals previst a la Llei d'acollida de Catalunya.

CITE
Via Laietana, 16
08003 - Barcelona
telèfon 93 481 27 20
De 9.00 a 14.00 h i de 16.00 a 18.00 h.

Per a consultes sobre estrangeria, tramitació de documents o mobilitat internacional, adreça't a les nostres oficines del CITE de CCOO de Catalunya.

Notícies

CCOO de Catalunya reclama la ratificació immediata del Conveni 189 de l'OIT per garantir l'equiparació de drets per a les treballadores de la llar i les cures

Amb motiu de la celebració del 30 de març, Dia Internacional de les Treballadores de la Llar, des de l'Àmbit de Treballadores de la Llar i les Cures de CCOO de Catalunya volem denunciar que la normativa laboral actual aplicable al sector margina les treballadores de la llar i les cures en ubicar-les en un sistema especial dins del règim general de la Seguretat Social que les subprotegeix i discrimina, ja que manté l'acomiadament per desistiment (que, de fet, és un acomiadament lliure) i exclou aquestes treballadores de la prestació d'atur, de la Llei de prevenció de riscos (amb les conseqüències que això té per a la seva salut) i del Fons de Garantia Salarial.

més informació »

La Fundació ACSAR i el CITE de CCOO fan una crida d'atenció sobre les noves desigualtats provocades per la bretxa digital

El Centre d'Informació a Treballadors Estrangers (CITE-CCOO) i la Fundació Catalana de Solidaritat amb Persones Asilades i Refugiades (ACSAR) han dut a terme una enquesta entre les famílies immigrades i refugiades sobre els efectes de la bretxa digital a Catalunya entre aquests col·lectius. Han contestat l'enquesta 202 famílies (de 33 nacionalitats diferents), entre persones usuàries de les oficines del CITE i de diferents entitats representatives dels col·lectius immigrants a tota Catalunya.

Ens ha deixat la Roser Martínez

Ens ha deixat la Roser Martínez Saborit, la nostra Roser, als 69 anys.

més informació »

El Servei d'Atenció a Treballadores de la Llar i les Cures de CCOO de Catalunya ha atès prop de 350 treballadores al 2020, tan sols en dos mesos

El Servei d'Assessorament a Treballadores de la Llar i les Cures de CCOO de Catalunya (SAT-Llar) és un servei d'assessorament integral i gratuït adreçat a treballadores de la llar i les cures, promogut per la Federació de Construcció i Serveis i pel Centre d'Informació per a Treballadors Estrangers (CITE) de CCOO de Catalunya.

més informació »

Situació laboral de la població estrangera de Catalunya

Presentem l'Informe de l'any 2020 sobre la situació laboral de la població estrangera a Catalunya, que fa referència a les dades sobre la presència de persones estrangeres a Catalunya i la seva situació en el nostre mercat de treball durant en finalitzar l'any 2019.

més informació »

Augmenta la precarietat i la indefensió dels treballadors i treballadores estrangers

Durant el 2020, i en plena crisi sanitària generada per la Covid19, des de les 33 oficines del CITE distribuïdes arreu de Catalunya es van atendre 11.416 persones, que van realitzar 19.578 visites i plantejar 32.954 consultes.