Socioeconomia

Propostes del sindicat per consolidar el sistema públic de pensions: 'Pensions públiques, vida digna'

CCOO de Catalunya ha engegat una campanya sota el lema "Pensions públiques, vida digna" on s'inclou un informe amb la situació del sistema públic de pensions i les propostes de CCOO per consolidar el sistema amb la idea que les pensions són un dret i no un privilegi.

més informació »

Afectació a la declaració de la renda 2020 de les prestacions contributives derivades d'ERTO i de la percepció de l'ingrés mínim vital

Aquest 7 d'abril comença la campanya de la renda 2020 i cal alertar que les persones que hagin percebut prestacions contributives d'atur derivades d'un expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO) poden veure's afectades.

més informació »

Informe de CCOO de Catalunya: Impacte de la COVID-19 en el mercat de treball. Una aproximació a la pobresa en el treball a la província de Barcelona i al conjunt català

En aquest informe hem volgut conèixer l'impacte sense precedents que ha tingut la crisi sanitària originada per la COVID-19 en el mercat de treball a Catalunya i a la província de Barcelona, i com aquest impacte ha incidit en la pobresa en el treball.

MOBILITZEM-NOS. ARA TOCA!

Reclamem al nou Parlament de Catalunya que activi immediatament l'aprovació de pressupostos. Cal reactivar l'economia de Catalunya per mantenir l'ocupació i generar nous llocs de treball de qualitat, reforçar el sistema sanitari i les residències de persones grans o dependents, i protegir 1.700.000 persones del risc de pobresa, ampliant els ajuts i la renda garantida de ciutadania (RGC).

més informació »

CCOO de Catalunya posa en valor la creació de l'Agència Pública de Formació i Qualificació Professional de Catalunya

Després de 2 anys i mig de negociació la recent aprovació dels Estatuts de l'Agència de Formació i Qualificació Professional de Catalunya suposa un avenç important en la integració dels dos subsistemes de formació, inicial i per l'ocupació, i dels serveis que els hi son inherents

més informació »

CCOO alerta que el 2021 s'inicia amb més de mig milió de persones desocupades on només 6 de cada 10 cobren alguna prestació

Catalunya inicia el 2021 amb 508.081 persones desocupades, xifra que evidencia les conseqüències nefastes pel mercat de treball i l'economia resultants de la pandèmia que estem vivint.

Decàleg per una fiscalitat justa davant les eleccions del 14F

Des de la Plataforma per una fiscalitat justa, de la que CCOO de Catalunya forma part, hem creat un díptic especial per a les eleccions del 14F amb diverses propostes fiscals.