Actualitat

CCOO exigeix una estratègia decidida i ordenada per a la implantació d'instal·lacions renovables

Des de CCOO volem expressar la nostra opinió en relació amb les convocatòries fetes al Penedès i l'Anoia durant les darreres setmanes, així com al posicionament de diferents representants del món local contraris a la construcció de noves instal·lacions d'energia renovable. Les instal·lacions d'energia renovable i autòctona tenen com a objectiu prescindir dels sistemes que presenten més riscos i impactes sobre la salut de les persones i del mateix entorn natural. Mantenir les necessitats actuals d'energia per part de les llars, les empreses o els serveis públics significa generar-la, transformar-la, transportar-la i consumir-la. Hem d'avançar (i molt) en la millora de l'eficiència energètica, i alhora concretar un model energètic que sigui més sostenible ambientalment i territorial. Els nostres territoris tenen una forta dependència de combustibles fòssils (propera al 95%). La nostra producció elèctrica es basa en l'aportació de les centrals termonuclears (més del 50%). Diferents normatives pròpies, però també d'altres en l'àmbit estatal (com el Plan Nacional Integrado de Energía y Clima) o internacional (com el mateix Acord de París), ens obliguen a canviar el nostre model energètic, donats els seus forts impactes ambientals (canvi climàtic, contaminació atmosfèrica) i econòmics (hem de destinar gran part dels nostres recursos a la importació de matèries primeres). La majoria de les nostres comarques consumeixen una energia generada a molta distància dels punts de consum. No tenim una xarxa de generació ben distribuïda pel territori. Una distribució equilibrada, que respecti els espais més sensibles i que aprofiti els que aporten més recursos, seria més eficient. Però també permetria repartir els seus impactes (bàsicament, canvis sobre el paisatge) i els seus beneficis (com la recaptació d'impostos pels municipis i els nous jaciments d'ocupació).

més informació »

El Parc Fluvial Nord de Sant Boi acollirà el diumenge 16 de maig La Caminada pel Treball Digne i l'Economia Social i Solidària

CCOO del Baix Llobregat i Esperanzah organitzen la segona edició d'aquesta activitat, incorporant totes les recomanacions sanitàries, per visibilitzar els valors del treball digne i l'economia social i solidària i reivindicant la preservació del riu Llobregat i el seu entorn natural. La Caminada sortirà a les 9.30 hores del matí, simultàniament des de Cornellà, davant la seu de CCOO (Crta.d'Esplugues, núm.68) i a la porta del Parc del Riu, al Prat de Llobregat (ronda de Llevant s/n, al final de l'Avinguda Verge de Montserrat). Ambdues marxes confluiran al parc Fluvial de Sant Boi ¿La segona edició de la Caminada Popular pel Treball Digne i l'Economia Social i Solidària (la primera es va organitzar l'any 2019) és una activitat reivindicativa, lúdica i de sensibilització. S'adreça a un públic divers, sense límits d'edat per donar visibilitat als valors que impliquin la ciutadania en favor d'una economia sostenible i inclusiva que combini ocupació de qualitat preservant el nostre entorn natural.

més informació »

Manifestació per la reindustrialització de Nissan

CCOO d'Indústria de Catalunya ha fet una crida a totes les persones que treballen a les empreses proveïdores i auxiliars de Nissan a sumar-se a aquesta manifestació, ja que el projecte de reindustrialització també ha de donar cobertura a les persones que formen part de la cadena de valor de Nissan.

CCOO reivindica una baixada de ràtios i no tancar grups de P3 a centres públics

El Baix Llobregat necessita una bona planificació educativa i un augment suficient del pressupost en educació per donar resposta a les dificultats que té el nostre sistema educatiu, i que la pandèmia ha evidenciant amb tota la seva duresa. Cal afrontar amb urgència les deficiències estructurals generades durant anys de retallades i infrafinançament educatiu a tota Catalunya. La solució no pot passar pel tancament de línies, sinó per la baixada de ràtios, unes ràtios estructurals màximes que s'haurien de fixar en 6, 9 i 15 en els tres primers cursos del primer cicle d'Educació Infantil, i de 20, a tot estirar, al segon cicle. Des de CCOO entomem amb molta preocupació la informació que ens arriba des de la Junta de Personal del Baix Llobregat sobre la planificació i la previsió de tancament d'aproximadament 10 grups de P3 de pública en aquest territori, sense tenir en compte la matrícula i en una situació de pandèmia i crisi econòmica, social i educativa.

més informació »

CCOO es persona com a part interessada davant la Inspecció en la investigació de l'accident mortal a CIDAC

El passat divendres 30 d'abril es va produir un accident mortal a l'empresa CIDAC, de Cornellà de Llobregat, en el qual va perdre la vida un treballador de 19 anys. CCOO d'Indústria del Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia i Garraf s'ha personat com a part interessada davant la Inspecció de Treball en el procediment obert per aclarir les causes de l'accident i determinar les possibles responsabilitats. CCOO considera molt lamentable i inacceptable que encara es produeixin situacions en què les persones perden la vida al seu lloc de treball. Per això, exigirà que la investigació de l'accident de CIDAC arribi fins a les últimes conseqüències.

més informació »

El conflicte de Nissan tornarà als carrers per exigir un futur industrial

Davant la manca de grans avanços en la mesa de reindustrialització de Nissan, els comitès han decidit tornar a portar el conflicte al carrer per deixar clar a administracions i empresa el malestar de les treballadores i treballadors davant d'aquesta situació. Estan preparant una manifestació a Barcelona per al proper 13 de maig, des del Departament d'Indústria de la Generalitat fins a la Delegació del Govern per exigir solucions i un projecte de reindustrialització amb garanties.

més informació »

CCOO i UGT convoquen vaga del sector de la neteja als centres sanitaris i sociosanitaris d'àmbit de Catalunya per al 30 d'abril

Davant la situació produïda per la COVID-19 al nostre sistema sanitari, per tots coneguda, durant el mes juny del 2020 es van celebrar diferents actes reivindicatius del personal de neteja d'hospitals i centres mèdics de tota Catalunya. Reivindicacions que han perdurat en el temps i que desemboquen el 29 de març del 2021, en assemblea de delegades i delegats de la neteja de centres sanitaris, conjunta de CCOO i UGT, on es va acordar per unanimitat la convocatòria de vaga de neteja de centres sanitaris i sociosanitaris d'àmbit de Catalunya per al 30 d'abril del 2021. L'aturada convocada és d'una hora per torn de treball, juntament amb concentracions a les portes de cada centre. L'objectiu de la vaga és reivindicar i exigir, la gratificació abonada al personal sanitari i sociosanitari per part de la Generalitat de Catalunya, que ha reconegut l'errada comesa en no comptar amb les treballadores de neteja, però que, a dia d'avui, continua sense resposta. Els treballadors i treballadores de la neteja són treballadors de primera línia davant la Covid-19 i essencials per al bon funcionament de la nostra sanitat. Ja n'hi ha prou de ser treballadores i treballadors invisibles per a la Generalitat de Catalunya.

més informació »

CCOO commemora el 1r de Maig 2021 a Igualada per reconèixer a les persones treballadores

CCOO de Catalunya sortirà al carrer aquest 1 de Maig amb el lema: "El país està en deute amb la gent treballadora. Ara toca". Després de més d'un any de crisi sanitària i econòmica, moltes persones es troben avui en situació de necessitat. El reconeixement als treballadors i les treballadores s'ha de concretar en la millora de les seves condicions de treball. El país té un deute amb la seva gent treballadora. Una vegada consolidat el procés de vacunació, és urgent posar en marxa l'agenda social pendent i compromesa amb els agents socials i amb la ciutadania. És el que toca i ho exigim com a primera força social de casa nostra. Tornem a reivindicar la centralitat del treball. Urgeix derogar la reforma laboral del 2012, per posar fi a la dualitat del mercat de treball, l'excés de contractació temporal, l'atur juvenil, recuperar la ultraactivitat dels convenis col·lectius o que els sectorials recuperin la seva referència de mínims. Que es regulin les contractes i subcontractes perquè les persones que treballen en activitats externalitzades tinguin garantits drets i no s'utilitzi aquesta pràctica com a dumping i baixada de condicions laborals

més informació »

CCOO ofereix formació gratuïta al Consell Comarcal de l'Anoia, sobre drets laborals del seu personal i el significat de la negociació col·lectiva

El Sindicat Intercomarcal de la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO de Catalunya al Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia i Garraf ha interposat recurs contra l'aprovació d'unes bases d'un procés de selecció per no haver estat negociades amb el Comitè d'empresa tal i com obliga el Conveni col·lectiu d'aquesta administració.

més informació »

CCOO exigeix un canvi de rumb radical en les relacions laborals del Consell Comarcal de l‘Anoia

Els reiterats incompliments del conveni i l'actitud unilateral de la direcció del Consell Comarcal de l'Anoia, que ha ignorat de manera continuada la negociació amb les persones treballadores i amb els seus representants legals, van provocar la convocatòria d'una gran assemblea a les portes d'aquesta Administració pública, el passat 20 d'abril, en senyal de protesta. L'FSC - CCOO del Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf ha presentat un recurs contra els acords presos pel Consell Comarcal davant els constants incompliments tant del Conveni col·lectiu com de la normativa dels àmbits estatal i català sobre el dret a la negociació col·lectiva i, en general, sobre els drets laborals. S'ha arribat a un punt en què es podria afirmar que el problema del Consell és la manca de formació i el desconeixement sobre el funcionament de les relacions laborals. Un exemple d'aquesta situació va ser l'aprovació d'unes bases de selecció que no es van negociar amb el comitè d'empresa, tal com obliga el conveni col·lectiu. Per solucionar aquesta situació, es va fer una proposta per impartir sessions de formació o de debat amb els equips tècnics i polítics sobre negociació col·lectiva, amb la idea de contribuir a evitar més conflictes i superar els problemes actuals. CCOO recorda al Consell Comarcal de l'Anoia que, com a Administració pública, ha de ser un exemple en el respecte als drets de tothom, també els del seu personal que, al cap i a la fi, són els autèntics actors en la prestació de serveis a la ciutadania de tota la comarca.

més informació »

Es desconvoca amb acord la vaga de FCC recollida de residus de Sant Feliu de Llobregat

El passat dia 19 d'abril els treballadors de l'empresa Foment de Construccions i Contractes (FCC), que exerceixen la recollida de residus sòlids urbans (RSU) de Sant Feliu de Llobregat, van convocar una vaga indefinida, perquè s'incomplien sistemàticament durant dos anys el desenvolupament de l'acord per a l'equiparació del conveni col·lectiu de recollida de residus amb el de neteja viària. Després de l'èxit de les mobilitzacions realitzades per la plantilla i el suport rebut per part d'altres col·lectius i ciutadania en general, ahir a última hora de la tarda es va aconseguir un acord que ha estat ratificat unànimement per l'assemblea de treballadors. Així doncs, es desconvoca la vaga en haver-se aconseguit els objectius plantejats per la representació social, entre ells l'equiparació a 1 de gener de 2022 de totes les condicions salarials i socials del conveni de Neteja viària de Sant Feliu de Llobregat. La plantilla agraeix sincerament tot el suport i la solidaritat rebuda en aquests dies.

més informació »

CCOO ha escollit els guanyadors de la I Edició del Concurs Literari Juvenil COCOS, adreçat als centres de primària públics i concertats

El passat 12 d'abril va finalitzar el termini per presentar treballs inèdits a la I Edició del Concurs Literari Juvenil, adreçat a l'alumnat de centres públics i concertats de les quatre comarques, per tal que nens i nenes de primària presentin treballs en llengua catalana, en modalitat narrativa (conte), sobre dos temes: igualtat i sostenibilitat. Les obres guanyadores han estat: · Primer premi de 500 € a Isis Pérez Ruíz de l'Escola Sant Ferran de Castelldefels. · Segon premi de 400 € a Amaia Rebutti Serrano de l'Escola Jacint Verdaguer de Castelldefels. · Tercer premi de 300 € a Aylen R. Romero Bocca de l'Escola Josep Maria Ciurana de Sant Boi de Llobregat.

més informació »

L'exposició "La Maternitat d'Elna" de CCOO a l'Institut Bernat el Ferrer de Molins de Rei

L'Aula García-Nieto, espai de cultura i memòria de CCOO del Baix Llobregat, ha organitzat un seguit d'activitats a l'Institut d'Educació Secundària Bernat el Ferrer de Molins de Rei, en col·laboració amb el Departament de Ciències Socials. S'ha instal·lat l'exposició "La maternitat d'Elna" elaborada per la Fundació Cipriano Garcia de CCOO al vestíbul de l'IES i l'han pogut visitar l'alumnat i les familíes malgrat les restriccions provocades per la pandèmia de la COVID-19. ¿Les activitats han estat centrades en els grups de 4t d'ESO, durant els dies 11 a 15 de novembre. Durant aquests dies el professor jubilat de CCOO, Carles Martínez, ha col·laborat amb els docents en activitats d'aprenentatge relacionades amb l'exposició i el currículum del curs. S'acompanya d'un vídeo on el poeta Esteve Bosch de Jaureguizar declama de manera molt emotiva versos que il·lustren els peus de les fotografies de l'exposició.

més informació »

CCOO convoca vaga indefinida a FCC al servei de recollida de residus sòlids urbans de Sant Feliu de Llobregat

La vaga a FCC servei de recollida de residus sòlids urbans i neteja viària de Sant Feliu de Llobregat, que realitza l'empresa Fomento de Construcciones y Contratas (FCC), té caràcter indefinit i comença avui dilluns, 19 d'abril. CCOO denuncia que l'empresa incompleix reiteradament l'acord subscrit el mes març del 2019 sobre equiparació amb el Conveni de neteja viària de Sant Feliu de Llobregat. La part sindical denuncia el nul interès de l'empresa a complir i desenvolupar els compromisos, ja que no ha donat resposta ni s'ha presentat als continus requeriments fets per la part sindical els últims 25 mesos. Aquest conflicte té una afectació directa en relació amb condicions laborals com salari, jornada, permisos, complements IT, pagues extraordinàries i altres de caràcter social.

CCOO presenta 'Independencia' amb Javier Cercas

El proper dimarts, 20 d'abril, a les 18 hores, a la sala d'actes de CCOO a Cornellà, el club de Lectura COCOS que forma part de les activitats de cultura i memòria democràtica de l'Aula de Formació Joan N. García-Nieto, en col·laboració amb la Fundació Cipriano García de CCOO de Catalunya, presenta el llibre: Independencia. Hi participarà l'autor del llibre, l'escriptor Javier Cercas, a través d'un diàleg i debat literari amb el membre de l'Aula García-Nieto, Marc Sangüesa. En aquest cas, Melchor Marín ha de desmuntar una extorsió que no se sap si persegueix el simple benefici econòmic o la desestabilització de la situació política. S'endinsarà en els cercles de poder, on regna l'ambició sense escrúpols, la brutalitat corrupta i el cinisme. Novel·la absorbent i salvatge, punyent i catàrtica, que retrata l'elit políticoeconòmica de Barcelona i les arrels provocades pel procés secessionista. També és una acusació furiosa contra la tirania dels propietaris dels diners i l'amor del món.

més informació »

Josep M. Romero surt escollit secretari general de CCOO del Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf amb un 98 % dels vots

Ahir es va celebrar el 3r Congrés de CCOO del Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf i l'actual secretari general va ser reelegit per un nou període de quatre anys amb 138 vots a favor, 2 vots en contra i 1 abstenció. Romero és baixllobregatí, de Sant Joan Despí, treballador de RENFE, graduat social i des de ben jove vinculat a CCOO. Ha desenvolupat diverses responsabilitats internes, com coordinador nacional d'Acció Jove, secretari de Formació Sindical i Cultura, secretari d'Organització de CCOO de Catalunya, i des del 2017 és secretari general de CCOO del Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf.

més informació »

CCOO Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia i Garraf organitza el seu 3r congrés amb el títol: “Treball Digne, sostenibilitat i igualtat”

CCOO del Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia, Garraf organitza el seu 3r congrés, en el que participaran 160 delegats i delegades dels diferents sectors d'activitat i de les quatre comarques. El sindicat es presenta en aquest 3r congrés amb una fusió territorial molt consolidada, amb 29.312 persones afiliades i un 44,63% de representativitat a les empreses, sent el primer sindicat a totes quatre comarques

més informació »

CCOO a favor de la instal·lació de la fàbrica de bateries al Baix Llobregat

Durant els darrers dies, s'han generat notícies respecte d'una important inversió per a la fabricació de bateries elèctriques al Baix Llobregat. Es parla de la creació d'un consorci publicoprivat participat pel Govern d'Espanya, Seat, Volkswagen i Iberdrola. Diferents ajuntaments, el Consell Comarcal del Baix Llobregat i d'altres actors s'han manifestat sobre aquesta eventual inversió pel sector de l'automoció.

més informació »

CCOO i UGT denuncien el tancament de la Unitat de Distribució de Sant Esteve Sesrovires i el seu trasllat a Martorell

Per tot això ens concentrarem en l'Edifici de Correos de Martorell. Plaça de la Vila 27-29, el 29 de març, a les 8.30 hores.

CCOO presenta “El fill del xofer” amb Jordi Amat

Demà dijous, 25 de març, a les 18 hores, a la sala d'actes de CCOO a Cornellà, el club de Lectura COCOS que forma part de les activitats de cultura i memòria democràtica de l'Aula de Formació Joan N. García-Nieto, en col·laboració amb la Fundació Cipriano García de CCOO de Catalunya, presenta el llibre: ”El fill del xofer”. Participarà l'autor del llibre, el filòleg i escriptor, Jordi Amat, a través d'un diàleg i debat literari amb Gonçal Évole. El llibre relata l'ascens i caiguda del periodista i advocat Alfons Quintà, fent un relat magistral sobre les clavegueres del poder a Catalunya. “El fill del xofer” ha estat tot un fenòmen literari, arribant a la seva 6a edició i alguns crítics han apuntat:“ ... és un llibre necessari tot i que no ens agradi mirar-nos al mirall ni saber les misèries de persones del món polític i social que potser hem seguit, envejat i admirat”. L'acte es farà simultàniament amb presència física amb tots els protocols sanitaris i amb retransmissió en directe pel canal youtube de CCOO del Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf (https://www.youtube.com/watch?v=tnkYJ-zuxkA)

més informació »

La plantilla de Delmon Group Ibérica inicia una vaga davant la situació d'incertesa actual

Les treballadores i treballadors de l'empresa Delmon Group Ibérica, de Castellbisbal, han començat avui a les 14 hores una vaga amb caràcter indefinit per exigir a la direcció que aclareixi el futur de la planta i dels llocs de treball, davant la situació d'incertesa generada per les notícies que apunten una possible deslocalització de la producció i la consegüent pèrdua d'ocupació que això suposaria.

més informació »

El Fòrum Social Baix Llobregat es manifesta per una sanitat pública, universal i amb recursos al Baix Llobregat

Les organitzacions que conformen el Fòrum Social del Baix Llobregat (FSB) com a aliança unitària de les forces polítiques, sindicals i veïnals de la comarca, on participen CCOO, UGT, Federació d'Associacions de Veïns i Veïnes, aFFaC, PSC, ERC i Comuns del Baix Llobregat, ens concentrarem a la porta d'urgències de l'Hospital Broggi de Sant Joan Despí, el proper dimecres 24 de març a les 18 hores. La Plataforma social vol posar de manifest que la pandèmia ha tornat a evidenciar les insuficiències i precarietat del sistema sanitari i és el moment d'exigir un increment substancial de recursos i de reforçament dels serveis públics de la comarca. Tanmateix exigeixen un model sanitari més eficient que arribi al 25% del pressupost en atenció primària, salut preventiva i comunitària. Valoren que obrir un nou model annex a l'Hospital Broggi de Sant Joan Despí és una bona mesura, que no pot significar tancar plantes i d'altres serveis necessaris i, commina al Departament de Salut a continuar dotant de recursos i professionals al sistema sanitari del Baix Llobregat.

més informació »

CCOO organitza la 1a Edició del Concurs Literari Juvenil COCOS, adreçats als centres públics i concertats

El concurs literari infantil engega la seva primera edició, adreçant-se a centres públics i concertats de les quatre comarques, per tal que nens i nenes de primària presentin treballs en llengua catalana, en modalitat narrativa (conte), sobre dos temes: igualtat i sostenibilitat. La presentació dels treballs es lliurarà a bllapag@ccoo.cat. Han de ser treballs inèdits amb una extensió màxima de 3 fulls i amb autorització dels tutors legals. S'han de presentar abans del 12 d'abril per tal de poder publicar les obres guanyadores per a la diada de Sant Jordi (23 d'abril). L'acte de lliurament dels premis es realitzarà durant l'acte central del Primer de Maig que organitza el sindicat CCOO BLLAPAG i s'entregaran a l'escola per tal de reforçar projectes educatius afavoridors de la igualtat d'oportunitats, la coeducació o la sensibilització ambiental. Consten de 500 € el primer, 400 € el segon i 300 € el tercer, més un diploma i un obsequi per a l'autor o autora.