Actualitat

CCOO organitza una assemblea a Igualada sobre la reforma del sistema públic de pensions

Els sindicats majoritaris (CCOO i UGT), les principals patronals (CEOE i CEPYME) i el Govern central van arribar durant el mes de juliol a un important acord per assegurar el futur del sistema públic de pensions. Es tracta d'un acord important que genera certeses sobre la sostenibilitat i el reforçament de les pensions públiques al nostre país. Deroga la reforma de pensions del PP de l'any 2013 i elimina el factor de sostenibilitat, que significava una reducció directa de les pensions. Assegura la revalorització de les pensions amb l'IPC, i destinarà anualment un 2 % del PIB a pensions mitjançant els pressupostos generals de l'Estat, garantint d'aquesta manera una part del finançament addicional que necessitarà el sistema.

més informació »

CCOO i USLA reforcen l'activitat cultural de temàtica social a Sant Feliu de Llobregat

La Universitat Social Lliure Autogestionada (USLA) de l'Ateneu Santfeliuenc i CCOO Baix Llobregat - Alt Penedès – Anoia - Garraf van signar un conveni de col·laboració l'any 2018, per desenvolupar activitats culturals relacionades amb el moviment obrer i organitzar conjuntament activitats, com exposicions, presentació de llibres, debats i d'altres accions Aquest mes de setembre de 2021, l'Ateneu Santfeliuenc (carrer Vidal i Ribas, 23-25, de Sant Feliu de Llobregat) acull noves activitats culturals fruit del treball conjunt de les dues entitats:

més informació »

CCOO del Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf i UniDiversia signen un conveni per formar persones vulnerables

L'associació UniDiversia i CCOO Baix Llobregat – Alt Penedès – Anoia – Garraf han signat avui un conveni per col·laborar en el desenvolupament d'accions formatives destinades a col·lectius de persones amb alt grau de vulnerabilitat. Aquest conveni té com a objectiu establir les bases per a la col·laboració en l'organització d'activitats educatives destinades a col·lectius com el de persones migrants, facilitar la seva integració i lluitar per la igualtat d'oportunitats a través de l'aprenentatge de llengües i de l'alfabetització digital.

més informació »

CCOO organitza una assemblea a Cornellà sobre la reforma del sistema públic de pensions

A començaments de juliol, els sindicats majoritaris (CCOO i UGT), les principals patronals (CEOE i CEPYME) i el Govern central van arribar a un important acord per assegurar el futur del sistema públic de pensions. Es tracta d'un acord important que genera certeses sobre la suficiència, la sostenibilitat i el reforçament de les pensions públiques al nostre país. Recull la derogació de la reforma de pensions del PP de l'any 2013 i aniquila el factor de sostenibilitat, que significava una reducció directa de les pensions. Assegura la revalorització de les pensions amb l'IPC, i destinarà anualment un 2 % del PIB a pensions mitjançant els pressupostos generals de l'Estat, garantint d'aquesta manera una part del finançament addicional que necessitarà el sistema.

més informació »

CCOO obté la totalitat de la representació sindical a l'empresa AVITRANS URGENTE

El passat 5 de juliol, una gran concentració de prop de 60 sindicalistes va deixar clara la determinació de CCOO i de les treballadores i dels treballadors d'AVITRANS URGENTE, SL, de dur a terme les primeres eleccions sindicals en el centre de treball del Prat de Llobregat per dotar-se de la corresponent representació de la plantilla. Fruit de l'èxit de les mobilitzacions es va arribar a un acord en relació als candidats acomiadats. També incorporava el compromís d'un canvi d'actitud per part de la direcció AVITRANS URGENTE, i que aquesta no impediria la celebració de les eleccions sindicals promogudes per CCOO

SEGONA JORNADA DE VAGA CONTRA ELS ACOMIADAMENTS ANUNCIATS PER GENERAL CABLE

Demà dimarts, 20 de juliol, els treballadors i les treballadores de la planta de General Cable d'Abrera, del Grup Prysmian, tornaran a fer una jornada de 24 hores de vaga com a resposta als acomiadaments anunciats per l'empresa. CCOO d'Indústria del Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia i Garraf dona suport a la convocatòria i exigeix a la direcció de la multinacional que faci marxa enrere en la seva decisió. General Cable ha decidit externalitzar les activitats del magatzem de producte acabat de la planta d'Abrera a l'empresa Grup CTC i ha anunciat l'acomiadament de les 7 persones que treballen en aquest magatzem.