Un recorregut pel parc del Garraf al voltant del Dia Mundial del Medi Ambient

Nou èxit de la Marxa Climàtica de CCOO al Garraf, al municipi d'Olivella

Foto

CCOO ha organitzat una segona Marxa Climàtica per la comarca del Garraf. La primera edició d’aquesta acció de descoberta dels valors naturals, socials i culturals del territori va sortir de Canyelles i va arribar al poblat ibèric d’Olèrdola, l’any 2019.

En aquesta edició, celebrada el passat diumenge, el recorregut estava inclòs íntegrament dins el terme municipal d’Olivella. Tot i començar amb pluja, les més de 40 persones participants van poder aproximar-se a la riquesa natural i geològica del Parc Natural del Garraf, així com a diverses construccions en pedra seca, al Castell Vell i altres edificacions medievals de la zona.

CCOO del Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf fa una valoració molt positiva d’aquesta segona Marxa Climàtica, que ha tingut el suport de l’Ajuntament d’Olivella, del Consell Comarcal del Garraf i del Centre per a la Sostenibilitat Territorial.

Segons Albert Rodríguez, coordinador de CCOO al Garraf: “Aquesta segona edició ens permet donar continuïtat al que vàrem començar l’any 2019, i que no vàrem poder repetir el 2020. Es fa necessària la sensibilització per tal avançar en un canvi de model productiu que tingui en compte l’entorn natural i el patrimoni cultural com a eixos per a la generació d’ocupació verda”. També va agrair la feina dels i les sindicalistes que han fet possible aquest esdeveniment, així com de les entitats que hi han donat suport.

La incorporació dels valors ambientals, i més concretament de la situació d’emergència climàtica, forma part de les prioritats de CCOO, tal com hem aprovat en els darrers processos congressuals, però cal traslladar-los decididament en el si dels centres de treball.

CCOO ja ha començat a treballar en la preparació d’una tercera Marxa Climàtica del Garraf que, com les anteriors, estarà oberta a qualsevol persona que vulgui conèixer millor l’entorn natural i cultural de la comarca.

Galeria d'imatges

07/06/2021