El Fòrum Social Baix Llobregat reivindica garanties i avenços concrets en la llei pel dret a l'habitatge

CCOO, UGT, Federació Associacions de Veïns i Veïnes, aFFaC, PSC, ERC i Comuns del Baix Llobregat conformem el Fòrum Social del Baix Llobregat, com a aliança unitària de les forces polítiques, sindicals i veïnals de la comarca en la lluita per les polítiques públiques en matèria d'habitatge.

Aquestes organitzacions hem acordat reivindicar que la futura llei pel dret a l’habitatge garanteixi aquest dret amb una regulació de preus, la creació d'habitatge públic i l’acabament de l'especulació immobiliària.

El Govern de l'Estat està redactant la llei pel dret a l'habitatge, que posteriorment es remetrà al Congrés per al seu debat i aprovació, si escau, després de 42 anys d'absoluta vulneració d'aquest dret, que ha de resultar més protegit i garantit de manera efectiva a tot el territori amb la nova norma.

En aquest sentit, la nova llei pot suposar un avenç històric en la cobertura d'aquest dret fonamental en aspectes com el dret a un habitatge digne, assequible, accessible i adequat, l'aturada dels desnonaments de persones vulnerables, l’ampliació significativa del parc públic de lloguer social, la regulació dels lloguers a preus assequibles i la garantia dels subministraments bàsics, entre d'altres.

És imprescindible que la llei pel dret a l'habitatge incorpori aquestes demandes que afecten la dignitat de les persones i els drets humans. A més ha de blindar les legislacions autonòmiques més progressistes i ha de donar compliment d'una vegada al Pacto Internacional de Derechos Económicos, Sociales y Culturales i als dictàmens de les Nacions Unides i dels tribunals europeus, sense retardar la seva aplicació a desenvolupaments normatius posteriors.

És per tot això que el Fòrum Social del Baix Llobregat insta els grups municipals dels Ajuntaments del territori a presentar mocions de suport a la iniciativa per una llei que garanteixi el dret a l’habitatge.

Proposta de moció municipal de suport a la Iniciativa per una llei que garanteixi el dret habitatge

08/06/2021