En defensa del respecte i el bon tracte a la gent gran

Els i les pensionistes de CCOO es tornen a mobilitzar a Cornellà de Llobregat contra la bretxa digital de les entitats bancàries

Foto L’empitjorament del servei que ofereixen les entitats bancàries al conjunt de les comarques de Catalunya és evident, i s'ha anat agreujant durant els darrers anys.

Des de CCOO estem comprovant com els bancs han canviat les normes d’atenció a les persones, imposant un sistema que exclou les que no tenen capacitat per fer servir les noves tecnologies.

Primer es van establir horaris, passant a oferir l’ús del caixer automàtic amb l’ajut d’un empleat o d’una empleada. Més tard, les persones usuàries eren adreçades als caixers, sense cap tipus d'ajuda. Un aspecte rellevant és que cada vegada hi ha més municipis que no compten amb cap sucursal bancària, la qual cosa complica encara més aquestes gestions.

Les persones pensionistes i jubilades de CCOO consideren que aquesta pràctica de les entitats bancàries no contribueix al bon tracte cap a la gent gran i d’altres col·lectius, però també que és una rebaixa de la qualitat del seu servei. Es posa de manifest la deixadesa dels responsables d'aquestes entitats, així com una evident manca de sensibilitat.

CCOO reivindica el dret d’aquests col·lectius a escollir lliurement el tipus de servei més adient a les seves necessitats i a les seves condicions personals, cosa que resulta perfectament assumible per part d’empreses amb gran disponibilitat de recursos tècnics, humans i econòmics.

Davant aquesta situació, el Sindicat Intercomarcal de Pensionistes i Jubilats de CCOO del Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia i Garraf, denuncia la deshumanització de l’atenció de les entitats bancàries cap al col·lectiu de gent gran, i fa les següents reivindicacions:

- Que es revisin els protocols d'atenció al públic, recuperant el tracte personal i amb una bona qualitat de servei.
- Si les persones han de ser acompanyades per realitzar una gestió, que sigui el personal de l’entitat bancària qui ho faci, garantint l’autonomia individual.
- L’aprovació d’una normativa que asseguri l’atenció a veïns i veïnes de municipis que s’han quedat o es puguin quedar sense sucursal bancària operativa.

Per aquestes raons, i amb l’objectiu de revertir aquesta negativa situació, CCOO ha organitzat un nou acte de protesta a Cornellà de Llobregat el dijous 10 de juny, a les 10.30 hores, davant l’oficina de CAIXABANK, a la carretera d’Esplugues, 64.

09/06/2021