Un acord que consolida el finançament del sistema

CCOO organitza una assemblea a Cornellà sobre la reforma del sistema públic de pensions

Foto A començaments de juliol, els sindicats majoritaris (CCOO i UGT), les principals patronals (CEOE i CEPYME) i el Govern central van arribar a un acord important per assegurar el futur del sistema públic de pensions.

Es tracta d’un acord important que genera certeses sobre la suficiència, la sostenibilitat i el reforçament de les pensions públiques al nostre país. Recull la derogació de la reforma de pensions del PP de l’any 2013 i aniquila el factor de sostenibilitat, que significava una reducció directa de les pensions. Assegura la revalorització de les pensions amb l’IPC, i destinarà anualment un 2 % del PIB a pensions mitjançant els pressupostos generals de l’Estat, garantint d’aquesta manera una part del finançament addicional que necessitarà el sistema.

L’acord signat també inclou una bateria de mesures en les quals es reconeixen nous drets com l’equiparació de les pensions de viduïtat de les parelles de fet, l’extensió del dret de cotització per a tots els programes de formació i la millora dels convenis especials per a persones treballadores de les cures i persones dependents, entre d’altres. Igualment s’actua sobre la jubilació anticipada apropant l’edat efectiva de jubilació a l’edat legal a través d’un nou sistema d’incentius per als treballadors i les treballadores que allarguin la vida laboral.

Així mateix, s’amplien els drets de jubilació de diverses modalitats i d'altres novetats que canvien la dinàmica negativa de les pensions viscuda en els darrers anys al nostre país.

Per tal d'explicar amb certa profunditat i intercanviar impressions sobre aquest nou acord, CCOO del Baix Llobregat, Alt Penedès, Garraf i Anoia ha programat un ventall d’assemblees a cadascuna d’aquestes comarques.

La primera assemblea tindrà lloc demà, 22 de juliol del 2021, a les 12 hores, a la sala d’actes de CCOO Cornellà de Llobregat (crta. d’Esplugues, 68).

L’acte comptarà amb les intervencions de Josep Maria Romero, secretari general de CCOO BLLAPAG; Ricard Bellera, secretari de Treball i Economia de CCOO Catalunya; de Miquel Lluch, secretari general de la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Catalunya, i de Saida Ehliluch, responsable de Polítiques d'Ocupació i Protecció Social de CCOO Catalunya.

La trobada sindical també es podrà seguir telemàticament a través del canal de Youtube de CCOO BLLAPAG, format recomanat davant la situació sanitària del moment: (https://www.youtube.com/watch?v=17DjTyw7rCU).

L’assistència és lliure tant per a persones afiliades com per a la ciutadania en general, però cal enviar un correu a l'adreça bllapag@ccoo.cat, indicant la participació presencial o telemàtica.

21/07/2021