El sindicat posa a disposició d'UniDiversia instal·lacions i mitjans tècnics

CCOO del Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf i UniDiversia signen un conveni per formar persones vulnerables

Foto

L'associació UniDiversia i CCOO del Baix Llobregat – Alt Penedès – Anoia – Garraf han signat avui un conveni per col·laborar en el desenvolupament d'accions formatives destinades a col·lectius de persones amb alt grau de vulnerabilitat. Aquest conveni té com a objectiu establir les bases per a la col·laboració en l’organització d'activitats educatives destinades a col·lectius com el de les persones migrants, facilitar la seva integració i lluitar per la igualtat d'oportunitats a través de l'aprenentatge de llengües i de l'alfabetització digital.

Les dues entitats han qualificat l’acord com a molt positiu. Per a Josep Maria Romero Velarde, secretari general de CCOO del Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf, "aquesta col·laboració obre una possibilitat de treball present i futur per facilitar l'estada i la inserció social i laboral de les persones estrangeres immigrades a Catalunya". Afegeix que "des del nostre àmbit i responsabilitat continuarem impulsant aliances amb altres actors socials, per lluitar contra altres bretxes, en el treball i més enllà, que pateixen les persones treballadores migrants, algunes d'elles en situació d'irregularitat sobrevinguda i altres en els sectors més precaris i desregulats".

Raquel Rojo García de Lara, representat legal de l'entitat Associació UniDiversia, valora, a més, la importància que aquest conveni té "no sols per a la nostra entitat, sinó també per a la millora de les condicions de vida i la igualtat d'oportunitats del col·lectiu migrant sense recursos econòmics”.

També apunta que “sense un coneixement ampli de la llengua del país d'acollida i sense unes habilitats digitals bàsiques, la integració d'aquestes persones és molt difícil”. També, el sindicat posarà en coneixement de l'alumnat els recursos del Centre d'Informació per a Treballadors Estrangers (CITE), una associació promoguda per CCOO de Catalunya que dona assessorament en matèria d'estrangeria, mobilitat internacional i sobre els drets socials i laborals de les persones immigrades que imparteix el mòdul de coneixements laborals previst a la Llei d'acollida de persones immigrades i de les retornades a Catalunya.

07/09/2021