Les dues entitats presenten una exposició de còmics i una obra gràfica sobre la jornada de 8 hores i la figura de Salvador Seguí

CCOO i USLA reforcen l'activitat cultural de temàtica social a Sant Feliu de Llobregat

Foto

La Universitat Social Lliure Autogestionada (USLA) de l'Ateneu Santfeliuenc i CCOO Baix Llobregat - Alt Penedès – Anoia - Garraf van signar un conveni de col·laboració l'any 2018, per desenvolupar activitats culturals relacionades amb el moviment obrer i organitzar conjuntament activitats, com exposicions, presentació de llibres, debats i d'altres accions.

Aquest mes de setembre del 2021, l’Ateneu Santfeliuenc (carrer Vidal i Ribas, 23-25, de Sant Feliu de Llobregat) acull noves activitats culturals fruit del treball conjunt de les dues entitats:

• Dijous, dia 9, a les 19 hores: inauguració de l’exposició CCOOMICS - Vinyetes joves i solidàries. Les historietes exposades són una selecció de treballs d’alumnes d’escoles d‘arts plàstiques i disseny que tracten sobre reafirmació personal, lluita contra els estereotips, llibertat per poder triar el destí propi, les desigualtats, l’existència dels països del Sud... En faran una introducció Ángel Merino, president d’USLA, Jesús Martínez, responsable de cultura de CCOO del Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf i Pepe Gálvez, tutor de CCOOMICS.

Galeries de fotografies realitzades per Marc Rius

• Dimarts, dia 14, a les 19 hores: presentació del llibre 8 hores. El Noi del Sucre i la vaga de la Canadenca amb els seus autors, Pepe Gálvez i Alfons López. Faran un apropament a la figura de Salvador Seguí, el Noi del Sucre, referent del moviment obrer català. Compromès amb la dignitat, la justícia social i la llibertat, va ser assassinat l’any 1923, en un context de conflicte social duríssim on la vaga de la Canadenca va servir per reivindicar i aconseguir la jornada laboral de 8 hores.

• Diumenge, dia 19, a les 12 hores: visita guiada a l’exposició. Ha format part d’un interessant projecte solidari amb l’objectiu construir una escola pública a Kènia mitjançant iniciatives escolars i produccions culturals i de transformació social.

Aquestes activitats compten amb el suport de la Fundació Cipriano García de CCOO de Catalunya i el suport de l’Ajuntament de Sant Feliu. Són gratuïtes i estan obertes a la participació del conjunt de la ciutadania.

09/09/2021