Un acord que consolida el futur de la Seguretat Social

CCOO organitza una assemblea a Igualada sobre la reforma del sistema públic de pensions

Foto Els sindicats majoritaris (CCOO i UGT), les principals patronals (CEOE i CEPYME) i el Govern central van arribar durant el mes de juliol a un important acord per assegurar el futur del sistema públic de pensions.

Es tracta d’un acord important que genera certeses sobre la sostenibilitat i el reforçament de les pensions públiques al nostre país. Deroga la reforma de pensions del PP de l’any 2013 i elimina el factor de sostenibilitat, que significava una reducció directa de les pensions. Assegura la revalorització de les pensions amb l’IPC, i destinarà anualment un 2 % del PIB a pensions mitjançant els pressupostos generals de l’Estat, garantint d’aquesta manera una part del finançament addicional que necessitarà el sistema.

L’acord, actualment en tràmit parlamentari a les Corts Generals, inclou una bateria de mesures en les quals es reconeixen nous drets com l’equiparació de les pensions de viduïtat de les parelles de fet, l’extensió del dret de cotització per a tots els programes de formació i la millora dels convenis especials per a persones treballadores de les cures i persones dependents, entre d’altres novetats. Igualment s’actua sobre la jubilació anticipada apropant l’edat efectiva de jubilació a l’edat legal a través d’un nou sistema d’incentius per als treballadors i les treballadores que allarguin la vida laboral. També s’amplien els drets de jubilació de diverses modalitats i d'altres novetats que canvien la dinàmica negativa de les pensions viscuda en els darrers anys al nostre país.

Per tal d'explicar amb certa profunditat i intercanviar impressions sobre aquest nou acord, CCOO Anoia convoca a la seva afiliació i l’actiu sindical a una assemblea, oberta a la ciutadania, que tindrà lloc demà, 16 de setembre de 2021, a les 18 hores, al local de CCOO Igualada (passeig Mossèn Cinto Verdaguer, 50).

Davant la situació sanitària actual, per participar a la trobada cal enviar un missatge de correu a les adreces anoia@ccoo.cat o bllapag@ccoo.cat, així com respectar les mesures preventives relacionades amb la COVID-19.

L’acte comptarà amb les intervencions d’Alfred Simó, coordinador comarcal de CCOO a l’Anoia, de Ricard Bellera, secretari de Treball i Economia de CCOO Catalunya i de Saida Ehliluch, responsable de Polítiques d'Ocupació i Protecció Social de CCOO Catalunya.

15/09/2021