Revista perspectiva

Corporativisme en el món del treball

més informació »

El Consell General del COP, Psicofundación i CCOO signen un conveni de col·laboració per a conèixer la salut psicològica dels professionals de l'àmbit social

Totes dues institucions participaran en l'elaboració d'un Estudi sobre la Salut Psicològica del Personal adscrit als Serveis Socials de l'Administració Local.

Butlletí de notícies

- MESURES CÒVID 15 DE MARÇ - FITXA SINDICAL: RETRIBUCIONS EMPLEATS PÚBLICS - DEROGACIÓ ART. 315.3 DEL CODI PENAL - VAGA PERSONAL NO POLICIAL DE LES COMISSARIES - 5 MESOS DE VAGA DEL TRANSPORT SANITARI - GUIÓ EIXOS 4T CONGRÉS FSC CATALUNYA

més informació »

Les lleis tenen com a finalitat donar resposta a necessitats i regulacions en el benefici de les persones en general i els serveis que reben. Per aquesta raó, el passat 20 d'abril, la FSC-CCOO de Catalunya, va registrar al departament d'Interior de la Generalitat una petició que insta l'obertura d'un marc negociador a la Generalitat amb els sindicats per a la renovació de la Llei de Bombers i Bomberes de Catalunya, la qual va camí de 3 dècades des de la seva aprovació i per tant urgeix que s'actualitzi i s'adapti al panorama de la Catalunya actual i les seves competències, així com el marc normatiu en matèria d'emergències que s'ha aprovat posterior a aquesta llei.

més informació »

CCOO es mobilitza pel manteniment de l'ocupació del personal de Serveis Auxiliars i Atenció al Client a Renfe

Des de que el Grup Renfe anunciés la possibilitat de traspassar les càrregues de l'activitat de terra i serveis auxiliars, i atenció al client a l'empresa pública Logirail SME, S.A., CCOO no ha cessat en demanar la necessitat de garantir el manteniment dels llocs de treball, així com de les condicions laborals i retributives dels treballadors i de les treballadores afectades.

més informació »

CCOO ofereix formació gratuïta al Consell Comarcal de l'Anoia, sobre drets laborals del seu personal i el significat de la negociació col·lectiva

El Sindicat Intercomarcal de la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO de Catalunya al Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia i Garraf ha interposat recurs contra l'aprovació d'unes bases d'un procés de selecció per no haver estat negociades amb el Comitè d'empresa tal i com obliga el Conveni col·lectiu d'aquesta administració.

26 d'abril - DIA DE LA VISIBILIDAD LÈSBICA

Col·loqui sobre dues mirades cap al lesbianisme en veu de les seves autores, Cristina Domenech, i Melani Tosso.

més informació »

Els delegats/es de CCOO i UGT a Correos de Barcelona s'han concentrat a l'Oficina Principal de Correos a Barcelona, donant inici al seu procés de mobilitzacions en tot l'Estat per a exigir a la direcció de Correos, amb el seu president Juan Manuel Serrano al capdavant, que cessin les polítiques de desballestament de l'operador públic i han reivindicat un Model Postal Públic sostenible, eficaç, modern i eficient

més informació »

CCOO veu inacceptable que la Generalitat encara tingui sense vacunar gran part de les plantilles de les empreses externalitzades del servei d'intervenció social

Les educadores socials, integradores, psicòlogues, treballadores familiars i d'atenció domiciliària i les treballadores socials de les empreses privades concessionàries d'aquest servei a la ciutadania, tornen a ser novament discriminades en la pandèmia de la Covid-19, en no ser considerades col·lectiu prioritari per la vacunació. La majoria encara no estan vacunats ni cridats, i els que han estat vacunats amb la primera dosi d'AstraZeneca, desconeixen quina serà la pròxima dosi, i que passarà.

més informació »

Concentració de delegats i delegades de CCOO i UGT de Correos a Barcelona per denunciar el desballestament de la major empresa pública del país i exigir al Govern la defensa del servei postal públic

A la província de Barcelona es realitzarà una concentració el dia 20 d'abril a l'Edifici de Correos (pl. Antonio López, s/n) a les 9 h, a la qual estan convocats els delegats i delegades de CCOO i UGT de Correos per reclamar a la direcció de la companyia la fi del desballestament de la major empresa pública del país i al Govern una definició clara del seu model postal públic.

més informació »

La Secció Sindical de CCOO TMESA condemna l'agressió que ha patit un treballador del transport municipal de Terrassa

La secció sindical vol manifestar el seu rebuig a qualsevol situació de violència i fer-ne ressò en el conjunt de la societat. CCOO fa una crida de repulsa davant aquests fets, manifesta la seva solidaritat amb el company agredit i declara que no tolerarà cap tipus de violència ni a la feina, ni enlloc.

més informació »

Els treballadors i les treballadores de Correos de Cornellà de Llobregat, Castelldefels, Mataró i Terrassa UR2 es concentren en assemblea a les portes dels centres de repartiment contra el desmantellament del servei postal públic

Els treballadors i treballadores de Cornellà de Llobregat. Castelldefels, Mataró i Terrassa UR2 s'han concentrat en assemblea durant aquesta setmana, a les portes de l'oficina en les diferents localitats, en suport a les mobilitzacions convocades per CCOO i UGT en defensa d'un servei públic de qualitat i contra el desballestament de la major empresa pública del país.

més informació »

El Govern en funcions es desentén dels seus treballadors i treballadores

Les treballadores i els treballadors de la Generalitat seguim dia a dia al peu del canó, al nostre lloc de treball, fent funcionar l'administració i els serveis públics d'aquest país. No estem “al ralentí”. No estem “en funcions” fent el mínim indispensable ni ajornem la feina i les nostres obligacions a l'espera que hi hagi Govern.

més informació »

CCOO i UGT inicien mobilitzacions a Correos en defensa d'un Servei Postal Públic davant el desballestament al qual s'està portant a la major empresa pública del país

CCOO i UGT, amb un 70% de la representació en Correos, la major empresa pública del nostre país, després d'una reunió dels seus màxims òrgans, amb una participació de més de dos-cents delegats i delegades, han decidit iniciar un procés de mobilitzacions al llarg de tot l'Estat per a tractar de posar fre a l'intent de desballestament del model postal públic per part de la direcció de Correos. La primera fase de mobilitzacions començarà a l'abril, durarà fins al mes de juny i inclourà concentracions provincials i autonòmiques, sense descartar aturs parcials i convocatòries de Vagues Generals.

més informació »

CCOO denuncia la degradació de l'entorn i de les condicions de treball del Parc Güell, i convoca vaga per als dies 3 i 4 d'abril

L'empresa mercantil pública BSMSA, que gestiona el Parc Güell de Barcelona, fa temps (des de molt abans de la pandèmia) que sotmet les persones treballadores a situacions greus d'estrès, inseguretat i aïllament.

Altres notícies »