Comissió executiva

És l’òrgan de direcció sindical col•lectiva quotidià de l'FSC-CCOO de Catalunya. Aplica els acords presos en el congrés i presenta propostes al comitè federal i al consell federal, aplicant-les un cop són aprovades.

Està formada pel secretari o secretària general de la federació i els membres escollits en el congrés. En el III Congrés celebrat el mes de març de 2017, les persones triades han estat les següents:

PELLEJERO GOMEZ, CARLOS

Secretari General

Diplomat en Ciències Empresarials per la Universitat Oberta de Catalunya. Ha desenvolupat tota la seva carrera professional al sector del transport, en el àmbits de procediment duaner i gestió de la qualitat. A CCOO ha ocupat diferents responsabilitats al Sector de Carretera de Catalunya.

FAGES HERNANDEZ, LAURA

Organització i Recursos

27 anys i Graduada en Psicologia per la UOC. Ha col•laborat en diferents àmbits en el sindicat, des de Joves de CCOO fins a la responsabilitat de comunicació i eleccions sindicals en l’Unió Intercomarcal de Tarragona

DIAZ GARCIA, CARLOS

Responsable Acció Sindical i Negociació Col•lectiva

Graduat en Relacions Laborals i en Dret. Màster en advocacia. Té  29 anys i es va afiliar a CCOO de Catalunya amb 19. Ha desenvolupat pràctiques universitàries a l'oficina d'Eleccions Sindicals de CCOO de Catalunya i en el Gabinet Tècnic Jurídic (equip 3). Desenvolupa funcions d'assessorament en l'Àrea d'Acció Sindical i Negociació Col·lectiva en situacions de conflicte col·lectiu des de l'any 2018. Durant aquest trajecte ha participat en la negociació d'acomiadaments col·lectius, modificacions substancials,  ERTO'S, subrogacions, vagues, convenis col·lectius d'empresa i sectorials i altres situacions conflictives.

PAREDES DURAN, MERCEDES

Representació Institucional, Coordinació d‘Òrgans i Territorial

Nascuda el 23 de febrer de 1965, és Diplomada en Relacions Laborals per la Universitat de Barcelona. Ha treballat d'administrativa i gestora en diversos despatxos i gabinets, fins que va treure la plaça de funcionària a l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona. És en aquest treball que va començar el seu contacte amb el món sindical, sent delegada del comitè d'empresa quan encara era interina. Passant posteriorment a ostentar els càrrecs de delegada LOLS i secretària general. Ha format part dels òrgans de direcció del Sector de l'administració Local i de la Federació de Serveis a la Ciutadania des del Congrés de fusió. Militant d'un partit d'esquerres i membre d'una associació feminista d'àmbit nacional català, va ser presidenta de l'associació de dones separades de l'Hospitalet de Llobregat (1992-1997).

BAUTISTA ZAMORA, RAUL

Responsable Comunicació

Format en matèria de disseny industrial i Belles arts. Graduat en Ciències jurídiques de l’administració pública fins a segon curs. Formació en fotografia i vídeo en l’Institut d'estudis fotogràfics de Catalunya. Funcionari de carrera de la Diputació de Barcelona en l’àmbit de la gestió tributària.

CEREZO MATURANA, JUANA

Assessora xarxes socials

Psicologia infantil i juvenil. Un dilatada experiència com a sindicalista en el si de l’Empresa de CORREOS

CIBEIRA MATOS, MANUEL JORGE

Eleccions Sindicals i Extensió

Nascut el 1961 a Carballino (Orense) i resident a Barcelona des de 1962, va cursar estudis d'educació general bàsica i de formació professional en programació de sistemes IBM36. Després de diversos anys treballant en diferents sectors (Cinema, hostaleria, repartiment de propaganda, distribuïdora de material mèdic, supermercats i transports). És en aquest últim on pren contacte amb CCOO i s'afilia el 1986. Des de llavors ha exercit diferents comeses i responsabilitats en diferents estructures del sindicat (Responsable d'Organització del sindicat de Transports del Barcelonès, Federació de Transports i Comunicacions i en el sector de Mitjans de comunicació, oci, cultura i esports). Actualment és responsable d'Eleccions Sindicals i membre de l'executiva del sector de mitjans de comunicació, oci, cultura i esports.

RODRIGUEZ REQUENA, MARIAN

Salut Laboral

Des de 1996, comença a col•laborar a CCOO de Terrassa, col•laborant en les eleccions sindicals i pertanyent a l'executiva de la unió local de Terrassa, amb la responsabilitat de la Secretària Institucional, i més tard a la secretaria de la Dona. El 1999, en el congrés comarcal, passa a formar part de l'executiva de la comarca del Vallès Occidental i del Secretariat, i realitzant Eleccions Sindicals. El 2000, va realitzar per a la CONC el projecte d'Alta Sinistralitat, realitzant visites i assessorament als comitès d'empresa, de les empreses en què la sinistralitat es disparava, per ajudar-los a treballar preventivament. El 2001, va realitzar per a la CONC, concretament per a Pau i Solidaritat, el Projecte CEDAL, amb les grans multinacionals i amb Perú. El 2002, s''incorpora a la Secretària de Salut Laboral de la CONC, mantenint la pertinença a l'Executiva Comarcal VO i al Secretariat Comarcal VO. A la CONC va iniciar l'equip d'assessorament en Salut Laboral, que es crea el 2002, per donar suport directe en assessorament tècnic/sindical a les federacions. El 2002 va realitzar juntament amb el resp. de salut laboral de la FSAP (J.M. Conca), el projecte de prevenció del sector de l'Local. I en aquest mateix any comença a treballar a la Secretaria de Salut Laboral de la Federació de Transport i Comunicació, al costat de Francesc Montoro. El 2009, en el congrés de fusió i constitució de la Federació de Serveis a la Ciutadania, comença com a responsable de la Secretaria de Salut Laboral. El 2010, representa institucionalment a CCOO al Consell de Relacions Laborals de Catalunya, en el grup de treball de Salut Laboral. Com Responsable de la Secretaria de Salut laboral segueix actualment, i pertany també a l'Executiva, al Comitè Federal, el Consell de la CONC, i al Consell estatal de la FSC.

BONILLA SANCHEZ, ANNA MARIA

Responsable Secretaria de Dones i Polítiques LGTBI

Treballadora de l’Ajuntament de Barcelona. Durant el període del 2014 al 2021, ha desenvolupat les següents funcions a la secció sindical: Membre de la Comissió Tècnica d’Igualtat per CCOO a l’Ajuntament de Barcelona. Delegada d’Igualtat per CCOO en la negociació del I i el II Pla d’Igualtat de l’Ajuntament de Barcelona. Delegada d’Igualtat per CCOO en la negociació del Protocol per a la Prevenció, la Detecció, l’Actuació i la Resolució de situacions d’Assetjament per raó d’orientació sexual, d’identitat de gènere i/o d’expressió de gènere. Membre de la Comissió Executiva de la Secció Sindical de CCOO de l’Ajuntament de Barcelona del 2014 al 2021, ocupant els càrrecs de Secretària d’Organització i Finances del 2014 al 2017 i de Secretària d’Oferta Pública i Processos de Selecció del 2017 al 2021. Membre de la Mesa General de Negociació de l’Ajuntament de Barcelona del 2014 al 2021. Assessora de la Secció Sindical de l’Ajuntament de Barcelona en els diferents Comitès d’Empresa de l’àmbit municipal sobre temes de defensa del col•lectiu LGTBI, d’Oferta Pública i Processos de Selecció.Membre fundadora de l’Àmbit LGTBI de CCOO de Catalunya i de l’Àmbit LGTBI de la FSC

MOLINOS MEIRE, IVAN

Joves

Nascut a Galicia al 1988, porta tota la vida a Barcelona. Treballador de la Generalitat de Catalunya des de fa 6 anys com a telefonista al Departament de Governació. Sindicalista i membre d’un partit d’esquerres.

FERNANDEZ ALVAREZ, PALOMA

Responsable Previsió Social

Nascuda a Barcelona el 23 d’octubre de 1976, és diplomada en Treball Social per la UB i llicenciada en Ciències del Treball per la UOC. Al 1998 ingressa com agent d’atenció al client a Ferrocarrils Metropolitans de Barcelona, i al 2002 comença a formar part de la executiva de la secció sindical de Metro. Escollida delegada del comitè d’empresa al 2007, forma part com a Vocal a la comissió de control del Pla de Pensions d’ocupació al 2001, i al 2012 passa a ser la vicepresidenta. Al 2016 assumeix la presidència del pla de pensions. En el 2017 forma part de l'Executiva de la FSC com a Responsable de la Secretaria de RSE, Plans de Pensions i Cooperació. El juliol del 2018 passa a coordinar l'Àrea de previsió social complementària de CCOO de Catalunya. Finalment, el gener del 2019 és nomenada Responsable d'aquesta àrea.

MARTINEZ PEINADO, DIEGO FCO

Organització, Finances i Salut Laboral

Tècnic en Imatge i So (Institut d'RTVE), Llicenciat en Història de l'Art, Màster en Recerques històriques, artístiques i geogràfiques - Màster en Prevenció de Riscos Laborals - Cursant Màster en Periodisme Digital. A CCOO ha ocupat diferents responsabilitats al Sector de Mitjans de Comunicació, cultura, oci i cultura Catalunya i a la secció sindical RTVE. Actualment responsable de la secretaria de política sectorial i coordinador de l'Agrupació de periodistes de CCOO Estatal.

REDONDO RODRIGUEZ, RAFI

Secretaria de Polítiques públiques

De formació administrativa i comercial, experta profesional en Dret del Treball, ha treballat a diversos sectors d’activitat. A l’octubre de 2001 s’incorpora al projecte d’Agents Sociolaborals d’Acció Jove-Joves de CCOO desenvolupant, entre d’altres, la campanya “Trenca amb la precarietat” en la què es denunciava les precàries condicions de treball de diversos col•lectius amb presència majoritària de joves, especialment els monitors/es de menjadors escolars.
Al 2002 s’incorpora a l’equip d’acció sindical de la Federació d’Educació amb l’objectiu de continuar el treball realitzat a l’àmbit del lleure educatiu i organitzar el sector. Comença també a organitzar el col•lectiu de professionals dels centres de protecció de menors així com realitzar tasques d’extensió als centres de formació no reglada .
Al 2009 s’incorpora a l’antiga FSAP desenvolupant tasques d’extensió i EESS a empreses del Tercer Sector Social a l’àmbit dels serveis socials i al de les activitats socioculturals.
Posteriorment a la FSC ha continuant desenvolupant l’acció sindical als sectors amb activitats d’atenció a les persones exercint de Coordinadora del sector de la Intervenció social i atenció a les persones, alternant aquesta tasca al darrer mandat amb la responsabilitat a la Comissió Executiva com a responsable de polítiques socials, amb l’objectiu de coordinar accions comunes als sectors de la FSC on s'enquadren activitats de la cartera dels serveis socials. Membre del cos de Conciliadors/es del TLC. de manera intermitent des del 2004.

RODRIGUEZ RUIZ, ISABEL

Defensa serveis públics, mobilitat i medi ambient

Treballadora i secretària general per CCOO de la companyia d’aigües de Barcelona. Experta en representació en espais on es fa prestació de servei públic.