CCOO veu inacceptable que la Generalitat encara tingui sense vacunar gran part de les plantilles de les empreses externalitzades del servei d'intervenció social

Foto Les educadores socials, integradores, psicòlogues, treballadores familiars i d’atenció domiciliària i les treballadores socials de les empreses privades concessionàries d’aquest servei a la ciutadania, tornen a ser novament discriminades en la pandèmia de la COVID-19, en no ser considerades col·lectiu prioritari per la vacunació. La majoria encara no estan vacunats ni cridats, i els que han estat vacunats amb la primera dosi d’AstraZeneca desconeixen quina serà la pròxima dosi i que passarà.

Des de CCOO considerem que, a més de ser essencials, aquestes treballadores i treballadors fan un servei important a la societat. Per això no acceptem que en aquest nou pic de la quarta onada encara se situin darrere de tothom. Volem que se’ls tingui en compte i que se’ls tracti com el que són: personal essencial, encara que treballin a empreses privades concessionàries.

El sector d’intervenció social i atenció a les persones de CCOO denuncien, un cop, més el menyspreu permanent i la hipocresia del Govern de la Generalitat de Catalunya, que encara no ha trucat ni citat a la vacunació, tot i que les patronals de la Taula del Tercer Sector ha facilitat a l’Administració les dades de contacte de les persones treballadores.

La representació laboral de CCOO manifesta que: “des del primer minut de l’emergència sanitària no hem deixat de treballar tot i la por, la incertesa i el risc per a la salut que suposava el fet de desenvolupar les nostres funcions sense els equips de protecció individual imprescindibles. Avui dia continuem atenent des de la primera línia a tot tipus de col·lectius en risc, els quals s’han vist incrementats, repartint els pocs recursos existents durant les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any”.

“Som conscients que atenem la població invisible de la societat, però això no és motiu per patir tanta precarietat laboral, el sistemàtic bloqueig dels convenis per una patronal mercantilista, la no inclusió en la paga per a treballadors essencials de la Generalitat de Catalunya i ara la manca de priorització en la vacunació com a col·lectiu essencial”.

Per a CCOO, la crisi de la COVID-19 ha posat en evidència que l’externalització dels serveis socials és la principal causa de precarització del sector. Per això és vergonyós que després d’un any de pandèmia i de treball diari a primera línia de contagi, el col·lectiu de treballadors i treballadores d’empreses concessionàries no estiguin vacunats amb la primera dosi, i que les poques persones treballadores que ja han estat vacunades amb la vacuna d’AstraZeneca es troben amb l’angoixa de saber què passarà amb la segona dosi.

CCOO exigeix a la Generalitat de Catalunya que procedeixi a la vacunació d’aquest personal de manera immediata com a acte de justícia i d'agraïment. Perquè puguin realitzar la seva feina d’atenció i cura a la població vulnerable, amb la major seguretat possible evitant que les conseqüències de la pandèmia siguin encara més nefastes.

20/04/2021