FSC-CCOO se suma una vegada més a la commemoració de l'ORGULL LGTBI+ d'una manera especialment reivindicativa.

L'orgull LGTBI+ 2021 TRANSFORMA el treball i la ciutadania

Foto

En aquesta difícil situació de crisi global provocada per la pandèmia i precisament també per això, perquè a la vida no se li arrenqui el dret a gaudir-la amb dignitat, FSC-CCOO se suma una vegada més a la commemoració de l'ORGULL LGTBI+ d'una manera especialment reivindicativa.

El 28 de juny del 1969 es produïa una batuda en un pub de Nova York anomenat Stonewall Inn, principalment freqüentat per persones transsexuals, travestís, drags i homosexuals: la consigna era arrestar els qui portessin roba del sexe oposat al qual figurava en els seus carnets d'identitat. Aquella batuda va donar lloc a un altercat que marcaria l'inici del moviment LGTBI+ i deixaria en la nostra memòria noms com Sylvia Rivera, Marsha Johnson o Tammy Novak, dones transsexuals que, al costat d'altres persones d'aquesta comunitat, van protagonitzar aquella fita revolucionària.

FSC-CCOO denuncia aquest deute històric amb el col·lectiu trans i la discriminació que encara avui sofreix i que el col·loca com un dels que tenen més índex d'atur, així com de pobresa i violència.

FSC-CCOO de Catalunya sempre ha celebrat els avenços socials i els legislatius realitzats a Espanya en els últims quinze anys en matèria LGTBI+: la llei que permet el matrimoni entre persones del mateix sexe, la llei que permet el canvi de nom i sexe en el Registre Civil per a persones transsexuals majors d'edat i les diferents lleis autonòmiques que reconeixen el dret a l'autodeterminació de gènere, entre altres drets socials, laborals, sanitaris, educatius. No obstant això, s'està demorant l'aprovació d'una llei integral trans que fa temps que es demana i la necessitat del qual és més que evident, que no sols possibilitarà la igualtat de les persones trans amb la resta de la població, sinó entre les mateixes persones trans, ja que, a causa d'aquest buit legislatiu d'àmbit estatal, es troben en situació de desigualtat, segons en quina comunitat resideixin.

FSC-CCOO condemna els discursos d'odi que està perpetrant  la ultradreta i determinats sectors i que propicien l'augment de la violència cap a les persones trans.

FSC-CCOO insta el Govern de coalició a continuar en la mateixa senda que es va iniciar fa quinze anys (i que ens va situar com un dels països de referència internacional tant en qüestions d'Igualtat com en la defensa pels drets humans) possibilitant l'aprovació de la llei integral trans estatal ja.

FSC-CCOO seguirà, en defensa del col·lectiu LGTBI+ i especialment de la població trans, possibilitant formació, negociant convenis i elaborant protocols que protegeixin treballadores i treballadors tant actuals com potencials enfront de qualsevol situació de desigualtat, assetjament, acomiadament, violència, abandó, pobresa…

FSC-CCOO continuarà, així mateix, procurant sinergies en totes les organitzacions, associacions i entitats on sigui necessari per aconseguir la igualtat real i efectiva de totes les persones i per protegir els drets humans.

-------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------------------------

Plataforma reivinticativa de drets LGTBI+

El pròxim 1 de juliol a les 11.00 hores volem fer una jornada per presentar la plataforma de drets per a persones LGTBI+ de CCOO.
La jornada serà telemàtica i hi assistirà Elena Blasco.
Us adjunto l'enllaç on està penjada la plataforma i l'enllaç per apuntar-vos-hi.

Document plataforma

Formulari d'inscripció

Col·loqui en directe amb Rosa Maria Maristany

Dona orgullosament transsexual, mare de dues filles que es refereixen a ella a tercers com la “papa”.
Presidenta de l'associació Trans Baixpower & Roses de Sant Feliu, associació d'àmbit comarcal del Baix Llobregat i entre moltes àmbits, es troba en les taules de treball de la Direcció General d'Igualtat a Madrid, per a la confecció de la llei trans (esborrany del Ministeri d'Igualtat). Ha contribuït amb l'aportació de l'estudi de la comunitat trans en l'àmbit del treball.
Export manager d'una fàbrica del sector metal·lúrgic del polígon industrial de Sant Just Desvern.

Veure l'emissió a YouTube

Descarrega el manifest de l'FSC en PDF

Descarrega el manifest de la CONC  en PDF

Material gràfic per a les xarxes socials:

Fleet Story

Post Twitter