Pròxima convocatòria del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya

Programa Treball i Formació - inserció sociolaboral CNDC

Foto

El Programa Treball i Formació del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya és una política de Foment de l’Ocupació que permet que les persones en situació d’atur adquireixin experiència laboral en un entorn real de treball i, si s’escau, també obtinguin la qualificació o les capacitats necessàries per a la seva inserció laboral, especialment en el cas d’aquelles persones que pertanyen als col·lectius amb més risc d’exclusió laboral o social.

Concretament, per a la convocatòria de Treball i Formació de la línia d’ESAL, els requisits concrets dels col·lectius de persones destinatàries són els següents:

1.  DONA definit com a dones víctimes de violència masclista i dones en general (prioritzant dones monomarentals, dones amb responsabilitats familiars i dones en situació de discriminació per lloc de procedència, ètnia o religió). En ambdós casos, han d’estar en situació d’atur i inscrites al Servei Públic d’Ocupació de Catalunya com a demandants d’ocupació no ocupades (DONO).

2. Persones trans* en situació d’atur i inscrites al Servei Públic d’Ocupació de Catalunya com a demandants d’ocupació no ocupades (DONO).

3. Persones en situació de desocupació de llarga durada amb un període de desocupació de 6 mesos en un període de 18, de forma continuada o no, i inscrites al Servei Públic d'Ocupació de Catalunya com a demandants d'ocupació no ocupades DONO).

El programa constarà de tres actuacions:

• Actuació d’experiència laboral que consisteix en la contractació laboral per un període de 12 mesos i amb una jornada completa en una feina relacionada amb l’activitat que duu a terme l’entitat on la persona és contractada.

• Actuació de formació obligatòria per a cada participant que consistirà en acció de formació transversal amb una durada d’entre 60 i 80 hores.

• Actuació d’acompanyament amb l’objectiu que una persona tècnica de l’entitat (o contractada per aquesta funció) realitzi suport en la selecció, seguiment de la formació, adaptació al lloc de treball, orientació laboral, etc.

Es podrà atorgar un màxim de 12 contractes per a cadascun dels col·lectius de persones destinatàries. Els projectes presentats seran puntuats segons els criteris de valoració establerts a la resolució de la convocatòria.

Properament es farà una jornada informativa i d’assistència tècnica per a la presentació d’aquests projectes.

Per a qualsevol dubte (dates, terminis, perfil d’entitats, etc.) adreceu-vos a treballiformacio.esal.soc@gencat.cat

21/07/2021