Comunicat de CCOO sobre la convalidació de l'RDL 14_2021

La reducció de la temporalitat a les administracions públiques ha estat convalidada al Congrés

El Reial decret llei 14/2021, convalidat avui, plasma l'acord aconseguit amb CCOO, UGT i CSIF a la mesa de negociació el passat 5 de Juliol, i per això en fem una valoració positiva. Mitjançant l'RDL, l’acord entrarà en vigor en tots els seus termes l'endemà de la seva publicació en el BOE.

No obstant això, els grups parlamentaris han acordat iniciar una tramitació d'urgència del contingut de l'RDL com a projecte de llei, cosa que obre la porta a introduir esmenes en els seus preceptes.

Des del sindicat vigilarem que en aquesta tramitació parlamentària no es modifiquin els aspectes fonamentals dels acords amb el Govern, especialment en els punts que augmenten el pes de l'experiència en la fase de concurs i simplifiquen la fase d'oposició i en l'aplicació de les indemnitzacions com a mesura compensatòria i dissuasiva, la qual cosa suposa una fita i un canvi de paradigma per garantir que les administracions compleixin.

Des de CCOO també vetllarem perquè qualsevol modificació compti amb seguretat jurídica i pugui ser aplicable i efectiva. No es poden posar en risc els processos selectius que es realitzin ni els canvis introduïts en l'acord, que té per objectiu garantir l'estabilitat en l'ocupació pública, posar fi a la xacra que suposa la temporalitat amb garanties jurídiques, establir mesures que evitin l'abús i el frau en la contractació, i recuperar la negociació col·lectiva per al conjunt d'empleades i empleats públics.

Així mateix, demanarem amb caràcter d'urgència una reunió de la Comissió de Seguiment de l'acord així com les convocatòries de la Mesa General de Negociació de la Generalitat de Catalunya i del Consell Català de la Funció Pública, per tal de concretar l’aplicació de l'RDL i els plantejaments de cara a les iniciatives parlamentàries existents, tant a Catalunya com a l’Estat.

Descarrega el document en PDF

21/07/2021