La plantilla de Mahle ratifica el principi d'acord sobre l'ERO

A partir d'ara toca començar a treballar per la reindustrialització de la planta per trobar una alternativa industrial que permeti recuperar l'ocupació que es perd amb el tancament de Mahle a la comarca del Garraf. CCOO vetllarem perquè la Comissió de Reindustrialització participada per l'empresa, la representació sindical de la plantilla, la Generalitat i l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú es constitueixi al més aviat possible i comenci a treballar per atreure inversors de caràcter industrial que permetin recuperar l'activitat industrial a les instal·lacions que Mahle deixa a Vilanova.

més informació »

Assolit un preacord sobre l'ERO de Mahle entre la representació de la plantilla i la direcció de l'empresa

COO d'Indústria valora positivament els termes del preacord sobre l'ERO assolit finalment la matinada de dissabte entre la direcció de Mahle i la representació dels treballadors i treballadores, ja que deixa oberta la porta de la reindustrialització de les instal·lacions de Vilanova i la Geltrú i s'han aconseguit unes bones condicions de sortida per a la plantilla. Aquest preacord se sotmetrà a referèndum entre la plantilla el proper divendres 21 de gener, per a la seva ratificació.

més informació »

CCOO i UGT convoquem assemblees al sector de marroquineria per informar sobre les negociacions de la nova classificació professional

Davant la manca d'avenços en les negociacions, CCOO i UGT mouen fitxa per explicar a la representació i afiliació del sector quina és la proposta de la part social per a la nova classificació professional. Les assemblees es faran abans de la propera reunió de la comissió negociadora per començar a tensar el sector.

més informació »

CCOO denuncia que dos anys després del greu accident d'IQOXE no s'han fet avenços significatius en matèria de seguretat i per erradicar la precarietat

Dos anys després del greu accident ocorregut a IQOXE, no s'han fet avenços significatius respecte de les reivindicacions sindicals i ciutadanes per millorar la seguretat per garantir que no es torni a produir un succés com aquest. CCOO denuncia la inacció del Govern durant aquest període i lamenta que s'hagi deixat el sindicat al marge de la revisió dels plans d'emergència i que no s'hagi avançat en la coordinació d'activitats preventives entre empreses. Davant d'aquesta situació i coincidint amb el segon aniversari de l'accident d'IQOXE, demà divendres, 14 de gener, a les 18.15 h, sindicats i entitats veïnals i socials han convocat una concentració a les portes de l'empresa en record de les víctimes i per reivindicar més seguretat a la petroquímica.

Signat el Conveni de begudes refrescants de Barcelona per al període 2021-2023

CCOO valorem positivament l'acord signat, ja que es garanteix el poder adquisitiu de les persones que treballen al sector i s'ha aconseguit una reducció de la jornada al final de la vigència del conveni.

més informació »

CCOO d'Indústria lamentem profundament la pèrdua de la nostra companya Montse Male

CCOO volem transmetre el nostre sincer condol i tot l'escalf a la seva família, amistats i a totes les companyes i companys que van compartir amb ella el seu pas pel sindicat. La Montse era una dona lluitadora, d'esquerres i compromesa, sindicalista convençuda, dialogant, feminista i una gran persona, que ens deixa una càlida empremta. Una persona afable i sincera, de la qual hem après molt. Que la terra et sigui lleu!

més informació »

CCOO i el Comitè d'Affinity Petcare insten l'empresa a negociar d'acord amb la proposta mediadora del TLC

En una mostra de bona voluntat per afavorir les negociacions, el comitè d'empresa ha decidit ajornar la vaga prevista per demà, a l'espera d'un gest per part de la direcció d'Affinity Petcare que permeti avançar cap a un acord que sigui d'aplicació per al conjunt de la plantilla. Si l'empresa no s'avé a negociar, el comitè convocarà un nou calendari de mobilitzacions per a les properes setmanes.

més informació »

Convocada vaga a Affinity Petcare en defensa del poder adquisitiu de la plantilla

La plantilla d'Affinity Petcare ha decidit plantar-se davant de l'empresa, després que la direcció hagi rebutjat la proposta d'increments salarials plantejada pel comitè d'empresa. El comitè d'empresa fa temps que denuncia que l'empresa aplica individualment i de manera unilateral les millores salarials, unes millores que no s'apliquen a tota la plantilla i que en el decurs dels darrers anys s'han anat minimitzant i absorbint, malgrat els elevats beneficis econòmics que ha tingut l'empresa

més informació »

CCOO estem en desacord amb l'ús de la Llei d'acompanyament dels pressupostos per a mesures que no hi tenen a veure

CCOO tenim previst reunir-nos properament amb els diferents grups parlamentaris per presentar-los el posicionament del sindicat sobre la futura regulació de les plantes incineradores de Catalunya. CCOO creiem que aquesta regulació no ha d'estar lligada a la Llei d'acompanyament dels pressupostos, sinó que s'ha de fer en el marc de la futura llei de gestió dels residus, que s'ha de desenvolupar en el marc del Pacte nacional per a la indústria, amb la participació dels agents socials, per garantir una transició justa en aquest sector.

més informació »

Els comitès de Nissan insisteixen en els projectes industrials per complementar la proposta del 'hub' d'electromobilitat a la Zona Franca

Aquest migdia ha tingut lloc una nova reunió de la mesa de reindustrialització de Nissan en la qual s'ha analitzat a fons la proposta del 'hub' d'electromobilitat com a projecte principal per a les instal·lacions de la Zona Franca i s'ha desglossat la part de l'empresa principal i la part de les altres empreses que conformaran aquest projecte per assegurar que es compleixen els objectius que s'estan reivindicant des de l'inici d'aquest procés. Tant els comitès de Nissan com CCOO insistim que s'han de buscar projectes industrials per a les instal·lacions de Nissan i no de tipus logístic.

més informació »

La plantilla de Mahle es mobilitza a Barcelona contra el tancament de la fàbrica de Vilanova i la Geltrú

El comitè d'empresa es reunirà aquest dijous al matí amb representants dels diferents grups parlamentaris per demanar-los suport institucional per aconseguir que l'empresa faci marxa enrere en la seva decisió i mantingui l'activitat a la capital del Garraf. Coincidint amb aquesta reunió, la plantilla es concentrarà a partir de les 10 hores davant del Parlament de Catalunya.

més informació »

CCOO i els comitès de Nissan continuen treballant en els diferents projectes alternatius per reindustrialitzar les plantes de Nissan

Davant l'anunci de Great Wall Motor que es retira del procés de reindustrialització, demà a les 8 h s'aturarà la producció a la Zona Franca i es farà una assemblea davant les portes del local dels comitès d'empresa.

més informació »

Valoració positiva de la vaga d'Avidel malgrat la vulneració de drets sindicals que ha fet el Grup Vall Companys

CCOO ha denunciat les amenaces i la mala praxi de l'empresa a la Inspecció de Treball, ja que creu que s'està coaccionant les treballadores i treballadors, tant de l'empresa principal com de les subcontractes, amb mètodes reprovables d'advertència i amenaces perquè no facin vaga.

Vaga a l'escorxador Avidel els dies 9 i 10 de desembre

CCOO d'Indústria ha tornat a convocar vaga a Avidel (Lleida), del Grup Vall Company, els propers dies 9 i 10 de desembre per exigir a l'empresa que totes les persones que treballen a l'escorxador passin a ser plantilla directa de l'empresa principal Seresse (antiga Milsa) i es posi fi a la precarietat laboral existent. Coincidint amb la vaga d'Avidel, CCOO d'Indústria ha convocat els delegats i delegades de les indústries càrnies de Catalunya que estan sota el paraigües del Conveni estatal de les indústries càrnies a una assemblea general per explicar el preacord assolit sobre el conveni. L'assemblea es farà el dia 9 de desembre, davant de l'escorxador d'Avidel, per deixar clar al Grup Vall Companys que CCOO estem compromesos per posar fi a la precarietat existent, i que lluitarem al sector dels escorxadors d'aus i conills, com hem fet a les càrnies, per erradicar les males praxis laborals.

més informació »

Concentració a Vilanova i la Geltrú el 4 de desembre contra el tancament de Mahle

Aquest dissabte, 4 de desembre, el comitè d'empresa de Mahle ha convocat una concentració a les 12 h, a la plaça de Vila de Vilanova i la Geltrú, contra el tancament de la planta que la multinacional té en aquesta localitat i en defensa dels llocs de treball. Des del comitè d'empresa fan una crida a la ciutadania i a les entitats socials, polítiques i veïnals a sumar-se a la mobilització per donar suport a les persones que treballen a la planta de Mahle i a les seves famílies.

més informació »

Concentració de les treballadores i treballadors de Nissan per la reindustrialització de les plantes

Demà dimecres, 1 de desembre, tindrà lloc una nova reunió de la mesa de reindustrialització de Nissan a la seu del Consorci de la Zona Franca de Barcelona, en la qual els comitès de Nissan esperen una resposta de l'empresa Great Wall Motors (GWM) a la proposta de negociació que li han fet arribar avui, davant les declaracions fetes la setmana passada pel fabricant xinès d'automòbils. En la trobada de demà també s'analitzaran projectes industrials alternatius dels que s'han postulat per reindustrialitzar les plantes de Nissan.

més informació »

CCOO valora positivament el projecte de GCR Group per a la reindustrialització de la planta de Robert Bosch de Castellet

Malgrat que no s'arriba a cobrir la totalitat de llocs de treball, CCOO i el comitè d'empresa consideren que es tracta d'una bona notícia per a la comarca de l'Alt Penedès, ja que es tracta d'una empresa amb una trajectòria ascendent i d'un projecte amb un gran potencial de futur, que farà el tancament de Robert Bosch no sigui tan traumàtic. Així mateix, a petició de la part social, per cercar una alternativa per a la resta de la plantilla que d'inici no es pot incorporar al projecte de GCR Group, l'Administració els ha inclòs al projecte FEAG dels fons europeus.

més informació »

CCOO lamentem la defunció del treballador víctima de l'accident ocorregut ahir al vespre a la central nuclear d'Ascó

CCOO valora l'actuació de l'equip de bombers de Falck, que va permetre desallotjar l'espai, i especialment la del bomber que va morir, ja que gràcies a la seva actuació va salvar la vida d'una treballadora que també va ser víctima d'aquest trist succés, ja que la va treure de la zona de perill.

més informació »

S'arriba a un preacord sobre el Conveni estatal de les indústries càrnies que permet desconvocar la vaga prevista els dies 25 i 26 de novembre i del 3 al 8 de desembre

Després de més de tretze hores de mediació, CCOO d'Indústria i UGT FICA van aconseguir arrencar ahir a la patronal el compromís que retirarà de la taula les qüestions que bloquejaven la negociació del conveni col·lectiu: treballar diumenges i abaratir la contractació. Aquest important pas va permetre als sindicats assolir un preacord que els va portar a desconvocar les jornades de vaga que havien registrat. El futur conveni amplia drets i millora el poder adquisitiu.

més informació »

La plantilla d'Anglès Textil es mobilitza en defensa de les condicions i els llocs de treball

L'empresa pretén implantar un calendari laboral que desregula el temps establert de període de vacances de la plantilla amb la intenció de convertir un dret col·lectiu en un dret desregulat i de caràcter individual. Per això aquest divendres es mobilitzaran davant de l'empresa.

més informació »

CCOO d'Indústria rebutja el tancament de la planta de Mahle de Vilanova i la Geltrú

CCOO exigeix a la direcció de Mahle que faci marxa enrere en la seva decisió, i la cerca activa d'alternatives que permetin garantir la viabilitat de l'empresa i de l'ocupació, fent un exercici de responsabilitat envers les 343 persones que treballen a la factoria de Vilanova i la Geltrú. Així mateix, CCOO també reclama a les administracions catalana i estatal la seva implicació directa en aquest procés pel gran impacte que suposa una decisió d'aquesta envergadura per al teixit industrial de la comarca del Garraf, i que posin les mesures necessàries per protegir l'ocupació al territori.

més informació »

Mobilització el 22 de novembre davant el Ministeri d'Indústria pel futur del sector de l'auto

CCOO d'Indústria exigeix des de fa temps al Govern que habiliti mecanismes que permetin activar expedients temporals de regulació d'ocupació i altres mesures a les empreses que es comprometin a mantenir tots els llocs de treball mentre duri el que es coneix com la tempesta perfecta de l'auto. El sindicat també reclama inversions que transformin de manera justa aquesta indústria per no deixar ningú pel camí.

més informació »

Avidel fa xantatge als seus treballadores i treballadores

CCOO de Lleida ja ha posat en coneixement de l'Autoritat Laboral aquest comportament inapropiat de l'empresa Avidel, que suposa una vulneració del dret fonamental de vaga dels treballadors i treballadores.

Mor Paco García, sindicalista referent del metall al Baix Llobregat

CCOO d'Indústria de Catalunya lamentem profundament la pèrdua del nostre company Paco García López, un referent sindical al sector del metall del Baix Llobregat, que ens ha deixat aquest cap de setmana a causa d'una greu malaltia. CCOO volem transmetre el nostre sincer condol a la seva família i amistats, i a totes les companyes i companys que van compartir amb ell el seu pas pel sindicat.

més informació »

CCOO i UGT convoquen vaga general al sector de les càrnies

CCOO i UGT han convocat una vaga general al sector de les càrnies a tot l'Estat per als dies 25 i 26 de novembre i els dies laborables compresos entre el 3 i el 8 de desembre per exigir un conveni digne per a les persones que treballen al sector, davant l'estancament de les negociacions del Conveni col·lectiu estatal de les indústries càrnies. Després d'onze mesos de negociacions del Conveni col·lectiu estatal de les indústries càrnies, no s'han aconseguit avenços significatius que cobreixin les justes reivindicacions de les plantilles del sector.

Vaga a l'escorcador d'AVIDEL els dies 28 i 29 d'octubre

CCOO d'Indústria hem convocat vaga a AVIDEL (Lleida), del Grup Vall Companys, per exigir a l'empresa que respecti els drets laborals de totes les persones que treballen a l'escorxador. CCOO estem reclamant que tots els treballadors i treballadores passin a ser plantilla directa de l'empresa principal Seresse (antiga Milsa), que gestiona l'escorxador; que se'ls apliqui el conveni de referència del sector i es posi fi a la precarietat laboral existent.

Altres notícies »