Altres notícies

La patronal de la marroquineria dinamita un possible acord en la mediació de vaga

CCOO i UGT lamenten l'actitud de la patronal davant la greu situació que es viu als centres de treball, on hi ha moltes persones, en la seva gran majoria dones, que estan adscrites a una categoria professional més baixa de la que els correspondria. Per això el 16 de febrer es fa vaga a la marroquineria per exigir una nova classificació professional adequada a la realitat del sector, que posi fi a les discriminacions actuals i que estableixi una retribució justa.

més informació »

Desconvocada la vaga indefinida a Coveright, davant la proposta d'acord plantejada en la mediació

CCOO d'Indústria valora positivament el desbloqueig de la situació, ja que l'empresa, finalment, ha fet marxa enrere en les seves intencions de fer una retallada salarial del 20 % i, en compliment de la sentència del TSJC, farà el reemborsament del 16,5 % de retallada salarial que va aplicar a la plantilla el 2020, de manera fraccionada a partir del mes de març d'enguany.

més informació »

La plantilla de Coveright decideix ajornar l'inici de la vaga indefinida fins dimecres 9 de febrer

Les dues parts tornaran a reunir-se dimarts, amb la mediació del Tribunal Laboral de Catalunya per mirar d'avançar en les negociacions. CCOO d'Indústria destaca el gest de la plantilla com una mostra de bona voluntat i espera que l'empresa rectifiqui, retiri l'article 41 i compleixi la sentència dictada pel TSJC, garantint així les condicions salarials dels treballadors i treballadores.

més informació »

Una sentència ratifica la sanció de 25.000 euros interposada per la Inspecció de Treball a una empresa de benzineres per cosificar les seves treballadores

El Jutjat Social número 32 de Barcelona ha desestimat la demanda interposada per l'empresa GALPGEST PETROGAL ESTACIONES DE SERVICIOS, S.L.U. contra la sanció administrativa interposada pel Departament de Treball, Afers Socials I Famílies a aquesta empresa davant la demanda que va fer CCOO d'Indústria per cosificació de les seves treballadores.

CCOO i UGT convoquen vaga al sector de la marroquineria el proper 16 de febrer

CCOO d'Indústria de Catalunya i FICA-UGT de Catalunya convoquen vaga al sector de la marroquineria el proper 16 de febrer per exigir una nova classificació professional adequada a la realitat del sector, que reconegui la vàlua i l'esforç de les persones que hi treballen i que estableixi una retribució justa i d'acord amb la feina que desenvolupen. CCOO i UGT denuncien la manca de voluntat de la patronal per arribar a un acord.

més informació »

Convocada vaga indefinida a Coveright en defensa de les condicions salarials

Les treballadores i treballadors de Coveright Surfaces Spain (Martorelles), que pertany al grup Sherpa Capital, han decidit plantar-se davant l'empresa en defensa de les seves condicions salarials i laborals, davant la nova retallada que els vol aplicar la direcció de l'empresa. A partir del dilluns 7 de febrer iniciaran una vaga indefinida, que compta amb tot el suport de CCOO d'Indústria, per exigir a la direcció de Coveright que rectifiqui i retiri l'article 41 que ha presentat.

més informació »

Comencem a preparar la negociació dels convenis del metall i el de metal·logràfiques de Catalunya

CCOO d'Indústria hem convocat assemblees de delegats i delegades als diferents territoris durant aquest mes de febrer per començar a preparar la plataforma reivindicativa dels convenis del metall de Barcelona, Tarragona i Lleida i el de metal·logràfiques de Catalunya, que hem de negociar aquest any.

més informació »

La plantilla de Mahle ratifica el principi d'acord sobre l'ERO

A partir d'ara toca començar a treballar per la reindustrialització de la planta per trobar una alternativa industrial que permeti recuperar l'ocupació que es perd amb el tancament de Mahle a la comarca del Garraf. CCOO vetllarem perquè la Comissió de Reindustrialització participada per l'empresa, la representació sindical de la plantilla, la Generalitat i l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú es constitueixi al més aviat possible i comenci a treballar per atreure inversors de caràcter industrial que permetin recuperar l'activitat industrial a les instal·lacions que Mahle deixa a Vilanova.

més informació »

Assolit un preacord sobre l'ERO de Mahle entre la representació de la plantilla i la direcció de l'empresa

COO d'Indústria valora positivament els termes del preacord sobre l'ERO assolit finalment la matinada de dissabte entre la direcció de Mahle i la representació dels treballadors i treballadores, ja que deixa oberta la porta de la reindustrialització de les instal·lacions de Vilanova i la Geltrú i s'han aconseguit unes bones condicions de sortida per a la plantilla. Aquest preacord se sotmetrà a referèndum entre la plantilla el proper divendres 21 de gener, per a la seva ratificació.

més informació »

CCOO i UGT convoquem assemblees al sector de marroquineria per informar sobre les negociacions de la nova classificació professional

Davant la manca d'avenços en les negociacions, CCOO i UGT mouen fitxa per explicar a la representació i afiliació del sector quina és la proposta de la part social per a la nova classificació professional. Les assemblees es faran abans de la propera reunió de la comissió negociadora per començar a tensar el sector.

més informació »

CCOO denuncia que dos anys després del greu accident d'IQOXE no s'han fet avenços significatius en matèria de seguretat i per erradicar la precarietat

Dos anys després del greu accident ocorregut a IQOXE, no s'han fet avenços significatius respecte de les reivindicacions sindicals i ciutadanes per millorar la seguretat per garantir que no es torni a produir un succés com aquest. CCOO denuncia la inacció del Govern durant aquest període i lamenta que s'hagi deixat el sindicat al marge de la revisió dels plans d'emergència i que no s'hagi avançat en la coordinació d'activitats preventives entre empreses. Davant d'aquesta situació i coincidint amb el segon aniversari de l'accident d'IQOXE, demà divendres, 14 de gener, a les 18.15 h, sindicats i entitats veïnals i socials han convocat una concentració a les portes de l'empresa en record de les víctimes i per reivindicar més seguretat a la petroquímica.

Signat el Conveni de begudes refrescants de Barcelona per al període 2021-2023

CCOO valorem positivament l'acord signat, ja que es garanteix el poder adquisitiu de les persones que treballen al sector i s'ha aconseguit una reducció de la jornada al final de la vigència del conveni.

més informació »

CCOO d'Indústria lamentem profundament la pèrdua de la nostra companya Montse Male

CCOO volem transmetre el nostre sincer condol i tot l'escalf a la seva família, amistats i a totes les companyes i companys que van compartir amb ella el seu pas pel sindicat. La Montse era una dona lluitadora, d'esquerres i compromesa, sindicalista convençuda, dialogant, feminista i una gran persona, que ens deixa una càlida empremta. Una persona afable i sincera, de la qual hem après molt. Que la terra et sigui lleu!