CCOO i UGT convoquem assemblees al sector de marroquineria per informar sobre les negociacions de la nova classificació professional

Foto

CCOO d’Indústria i UGT-FICA de Catalunya hem convocat diferents assemblees al territori per explicar als delegats i delegades i a l’afiliació de les empreses del sector de marroquineria en quin punt es troben les negociacions amb la patronal i quina és la proposta de classificació professional que hem presentat conjuntament els dos sindicats.

El calendari d’assemblees previst és el següent:
• 14 de gener: CAMPLLONG (Camí Vell de Fornells, 10, pàrquing 2)
• 18 de gener: BARBERÀ DEL VALLÈS (c. de Salvatella, esplanada davant de Louis Vuitton B1)
• 20 de gener: SANTA PERPÈTUA DE MOGODA (c. de Mallorca, 1, riera de darrere de la fàbrica de Louis Vuitton)
• 21 de gener: SABADELL (c. de Sant Ferran, 220, parc de la plaça del Treball)

En la darrera reunió de la Comissió de Classificació Professional del conveni, celebrada el passat 21 de desembre, va quedar palès que seguim en postures molt distants i sembla que la patronal pretén dilatar en el temps aquesta negociació. La patronal encara no ha presentat formalment la seva proposta, només n’han verbalitzat una part i sense concretar-ne el detall, i ens demanen una major concreció de la proposta de la part social i manifesten que no l’entenen.

La proposta de nova classificació professional que hem presentat conjuntament CCOO i UGT planteja passar de les actuals categories a set grups professionals, valorant i avaluant els llocs de treball fent servir com a guia el manual de valoració de llocs de treball del Tribunal Laboral de Catalunya (TLC). També es plateja l’establiment d’un nou salari de grup, així com la revisió i l'actualització dels criteris generals, adequant les definicions i exemples a la realitat actual del sector. La patronal, per la seva banda, no comparteix la necessitat de tenir com a eina el manual de valoració del TLC.

La propera reunió de la Comissió de Classificació Professional del conveni està prevista per al 24 de gener. Si la patronal insisteix a dilatar les negociacions haurem de valorar quines accions i mesures cal prendre.

14/01/2022