El divendres 21 de gener se sotmetrà l'acord a la plantilla en referèndum per a la seva ratificació

Assolit un preacord sobre l'ERO de Mahle entre la representació de la plantilla i la direcció de l'empresa

Foto CCOO d’Indústria valora positivament els termes del preacord sobre l’ERO assolit finalment la matinada de dissabte entre la direcció de Mahle i la representació dels treballadors i treballadores, ja que deixa oberta la porta de la reindustrialització de les instal·lacions de Vilanova i la Geltrú i s’han aconseguit unes bones condicions de sortida per a la plantilla. Aquest preacord se sotmetrà a referèndum entre la plantilla el proper divendres 21 de gener, per a la seva ratificació.

La consecució de l’acord no ha estat fàcil i no hauria estat possible sense el suport dels treballadors i treballadores als seus representants en la mesa de negociació i la pressió de les diferents mobilitzacions que han dut a terme.

En matèria econòmica, el preacord assolit estableix diferents nivells d’indemnització en funció dels trams d’edat. Per a les persones de menys de 50 anys, una indemnització de 33 dies per any sense límit de mensualitats, més una suma addicional de 1.025 € per anys treballats i un pagament únic a preu fet del 10 % del salari net mensual multiplicat per 24 mensualitats.

Per a la resta de persones a partir dels 50 anys, s’ha acordat un pla de rendes mitjançant un conveni especial amb la Seguretat Social fins que arribin als 61 anys (el col•lectiu d’entre 50 i 54 anys), 62 anys (el col•lectiu d’entre 55 i 58 anys) i 63 anys (el col•lectiu a partir de 59 anys), amb un complement per arribar entre el 72 i el 82 % del salari net, en funció de l’edat.

Així mateix, s’ha acordat la constitució, els propers dies, d’una comissió de reindustrialització amb la participació de la direcció de l’empresa, la representació dels treballadors i treballadores, la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú. L’objectiu d’aquesta comissió serà atreure inversors de caràcter industrial que permetin recuperar l’activitat industrial a les instal·lacions de Mahle, així com els llocs de treball que es perden amb aquest tancament. El termini que s’han imposat les parts abasta fins al 31 de març del 2023.

Aquest procés de reindustrialització és molt important en una comarca com el Garraf, molt castigada per la pèrdua d’ocupació i de teixit industrial. Per això, CCOO insta les parts integrants de la comissió a iniciar amb la màxima celeritat les feines necessàries per recuperar l’ocupació com abans millor.

17/01/2022