A partir d'ara toca començar a treballar per la reindustrialització de la planta per trobar una alternativa industrial que permeti recuperar l'ocupació

La plantilla de Mahle ratifica el principi d'acord sobre l'ERO

Foto

Les treballadores i treballadors de Mahle han ratificat aquest matí en referèndum, amb un 90 % de vots a favor, el preacord sobre l'ERO, assolit la matinada de dissabte entre la direcció de l'empresa i la representació de la plantilla. CCOO agraïm el suport de la plantilla, sense el qual no hauria estat possible la consecució d’aquest acord, que obre les portes a la reindustrialització de les instal·lacions de Vilanova i la Geltrú.

A partir d’ara toca començar a treballar per la reindustrialització de la planta per trobar una alternativa industrial que permeti recuperar l’ocupació que es perd amb el tancament de Mahle a la comarca del Garraf. CCOO vetllarem perquè la Comissió de Reindustrialització participada per l’empresa, la representació sindical de la plantilla, la Generalitat i l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú es constitueixi al més aviat possible i comenci a treballar per atreure inversors de caràcter industrial que permetin recuperar l’activitat industrial a les instal·lacions que Mahle deixa a Vilanova.

Recordem que l’acord, en matèria econòmica, estableix diferents nivells d’indemnització en funció dels trams d’edat. Per a les persones de menys de 50 anys, una indemnització de 33 dies per any sense límit de mensualitats, més una suma addicional de 1.025 € per anys treballats i un pagament únic a preu fet del 10 % del salari net mensual multiplicat per 24 mensualitats.

Per a la resta de persones a partir dels 50 anys, s’ha acordat un pla de rendes mitjançant un conveni especial amb la Seguretat Social fins que arribin als 61 anys (el col·lectiu d’entre 50 i 54 anys), 62 anys (el col·lectiu d’entre 55 i 58 anys) i 63 anys (el col·lectiu a partir de 59 anys), amb un complement per arribar entre el 72 i el 82 % del salari net, en funció de l’edat.

21/01/2022