La patronal de la marroquineria dinamita un possible acord en la mediació de vaga

Foto

El proper 16 de febrer hi haurà vaga al sector de la marroquineria de Catalunya, ja que no ha estat possible acostar posicions en la reunió de mediació de vaga celebrada aquesta setmana al Tribunal Laboral de Catalunya. La patronal ha demostrat que no té interès a aportar una solució i ha tornat a insistir a imposar les seves tesis respecte de la classificació professional, alhora que manté que les treballadores i treballadors del sector estan ben enquadrats.

CCOO i UGT lamenten l’actitud de la patronal davant la greu situació que es viu als centres de treball, on hi ha moltes persones, en la seva gran majoria dones, que estan adscrites a una categoria professional més baixa de la que els correspondria. Això comporta una greu discriminació envers les dones que treballen al sector, cosa que incrementa les desigualtats i la bretxa de gènere.

A això cal afegir l’atac directe al dret de vaga que ha materialitzat avui mateix una de les grans empreses del sector, que ha anunciat una pujada salarial del 5 % en una clara estratègia per desactivar la convocatòria.

CCOO recorda que el que estem defensant són els drets de les persones que treballen al sector. Per això exigim una nova classificació professional adequada a la realitat del sector, que posi fi a les discriminacions actuals i que estableixi una retribució justa i d’acord amb la feina que realment desenvolupen les persones que treballen al sector.

11/02/2022