Dia d'Acció per a la Salut de les Dones a CCOO de Lleida

Foto

El 28 de maig és el Dia Internacional d’Acció per a la Salut de les Dones i CCOO de les Terres de Lleida va organitzar una xerrada col·loqui sobre la influència de la pandèmia en la salut mental de les treballadores dels sectors essencials.

La xerrada va anar a càrrec de la psicòloga Gemma Gallart, que, amb el títol “La salut mental de les treballadores en sectors essencials feminitzats durant la pandèmia”, va parlar de com un fet traumàtic, en aquest cas la pandèmia, és viscut de manera subjectiva, individual, cosa que a les dones els genera conflicte amb el seu cos. Durant la COVID-19 moltes dones treballadores han posat en risc els seus cossos. Han estat treballadores essencials “descuidades”, en el sentit de no cuidades, i no han tingut ni recompensa ni reconeixement per part de les persones responsables del món de la política.

Segons Gallart, les dones han hagut d’assumir la cura de les persones perquè el sistema no estava preparat per fer-ho, i a aquest fet, cal afegir-hi l’impacte del teletreball i la doble presència simultània. Entre altres conclusions es va destacar que sense mecanismes de regulació d’allò públic no ens en sortirem.

La jornada va acabar amb les aportacions de les experiències viscudes per diverses companyes de sectors feminitzats, que van remarcar la manca de reconeixement al treball, el patiment per la manca d’EPI, al principi, la por del contagi i d'encomanar-ho a la família i el dolor psíquic per la mortaldat tan elevada de persones grans. El cansament general per tot plegat i l’estrès diari els ha generat moltes baixes en els diferents sectors, però, sobretot, en el sanitari.

31/05/2021