Balaguer es queda sense patrulles de Guàrdia Urbana per manca de personal

Foto

Com ja hem denunciat des de CCOO de Lleida en diferents ocasions, el que havia de passar, finalment, ha passat: l’Ajuntament de Balaguer no té prou agents a la Guàrdia Urbana per cobrir els serveis ordinaris.

Aquest fet és degut a la manca de previsió i a la mala gestió que s’està portant a terme tant des de l’ajuntament com des de la prefectura del cos.

D’aquesta manera, a dia d’avui, a la nit només hi ha un agent de servei que no pot sortir sol a fer els serveis que li demana la ciutadania i que ha de derivar les trucades que rep al 112. Derivar els serveis al 112 suposa, no només un retard important en la prestació del servei, sinó una càrrega de feina a d’altres cossos policials com els Mossos d’Esquadra, que moltes vegades o no hi arriben a temps o, simplement, no hi arriben pel volum de feina que tenen.

Reposar personal a la Guàrdia Urbana no és fàcil i requereix unes oposicions que comporten l’assistència obligatòria al curs bàsic de l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya, la qual cosa allarga el procés selectiu nou mesos més del que és habitual en qualsevol altra oposició.

És per aquest motiu que fa molt temps que lluitem i denunciem aquesta situació, però encara no hem aconseguit que l’ajuntament vegi el problema que se li està creant.

De fet les “excuses” més usuals que sempre donen des de la corporació són que tenen algun agent a l’escola de policies o que els agents marxen a d’altres policies locals de la província… i haurien de fer reflexionar la corporació i determinar quines són les circumstàncies reals per les quals passen aquests fets: potser la prefectura no fa el que hauria de fer? Potser les condicions, tant laborals com econòmiques, no són les adients, o simplement són insuficients? Potser la corporació no fa cas de les advertències que li portem fent des de fa molt de temps?

04/06/2021