Concentració d'educadores d'educació especial davant dels Serveis Territorials d'Educació de Lleida

Foto Les educadores d’educació especial es van mobilitzar el 17 de juny per dir prou a la manca de voluntat negociadora del Departament d’Educació i a les seves incomptables excuses per retornar a les 25 hores d’atenció directa a l’alumnat, en lloc de les 30 que va imposar el departament el 2012. Aquest augment d’hores d’atenció a l’alumnat posa en risc tant la salut física com la psicològica del personal educador.

CCOO d’Educació manifesta, en primer lloc, que la situació s’ha fet insostenible, la qual cosa repercuteix negativament en la salut de les treballadores. Segonament, s’ha devaluat l’atenció a l’alumnat per les dificultats de coordinació i participació en les reunions amb la resta de l’equip educatiu que implica el canvi horari. I, finalment, aquesta situació desvirtua la figura del personal educador d’educació especial, que en molts casos es veu obligat a fer tasques que no són pròpies de la seva categoria professional.

21/06/2021