La Secció Sindical de CCOO de la Paeria s'aixeca de la Mesa de Negociació del pacte conveni

Foto Els motius que han dut la Secció Sindical de CCOO de la Paeria a aixecar-se de la Mesa de Negociació del pacte del conveni són, en primer lloc, que no es té en compte cap de les seves aportacions i propostes, i, en segon lloc, perquè les propostes presentades per la corporació l’última reunió, que tractava només de les condicions sindicals, van plantejar limitar els drets dels treballadors i treballadores de l’ajuntament.

D’altra banda veient el caire que estan prenent les reunions, aquesta negociació acabarà amb un pacte de conveni pitjor del que es té actualment. Els representants sindicals han aconseguit, al llarg dels anys, moltes millores i han recuperat drets que s’havien suspès: es va aprovar un primer i un segon acord amb la funció pública que va suposar un augment salarial del 6,25 % durant els anys 2018, 2019 i 2020, el retorn a la jornada laboral de 35 hores setmanals, el cobrament del 100 % de les incapacitats laborals temporals, etc. I gràcies l’acció de CCOO els membres de la Guàrdia Urbana de Lleida poden jubilar-se anticipadament.

CCOO pensàvem que no era el moment de negociar un nou pacte de conveni, sinó de fer un procés que assegurés l’estabilitat laboral de tota la plantilla i una valoració de llocs de treball que mai es porta a terme, a més de solucionar els problemes de les bosses de treball i començar a tirar endavant la carrera professional dins de l’ajuntament, però la corporació ha continuat mantenint la composició de la mesa negociadora, tot i ser conscient que és il•legal i de saber que els acords als quals arribin seran nuls de ple dret.

Totes aquestes irregularitats poden empènyer la Secció Sindical de CCOO a la Paeria a denunciar judicialment no només la composició de la mesa negociadora, sinó els acords que vulnerin, rebaixin o suprimeixin qualsevol dret adquirit o condició laboral que vagi en contra dels interessos dels treballadors i treballadores de l’ajuntament.

16/09/2021