Assemblea de delegades i delegats de les càrnies per analitzar la situació d'estancament de les negociacions del conveni

Foto La federació estatal de CCOO d’Indústria va convocar una assemblea telemàtica per informar els delegats i delegades de les indústries càrnies del conjunt de l’Estat de l’estancament de les negociacions del conveni sectorial. L’assemblea es va poder seguir presencialment des de la sala d’actes de CCOO de Lleida.

En la darrera reunió de la Comissió Negociadora del conveni va quedar palès l’estancament de les negociacions. La patronal segueix sense assumir ni recollir les reivindicacions de les persones que treballen al sector. Va presentar una proposta inacceptable, que insisteix en més flexibilitat, treball obligatori els caps de setmana i festius, increments salarials per sota de l’IPC…

CCOO va tornar a reivindicar un fort increment salarial, la reducció de la jornada, més permisos, així com mesures concretes perquè els ritmes de producció no segueixin minant la salut dels treballadors i treballadores, i el reconeixement de drets i garanties sindicals. A més, també va presentar propostes en matèria d’igualtat, per regular el teletreball i per incorporar la figura de delegat o delegada de medi ambient.

Davant d’aquest escenari de bloqueig, a l’assemblea es van debatre les iniciatives que el sindicat planteja posar en marxa per aconseguir un conveni just i digne per a les persones que treballen al sector.

24/09/2021