La Plataforma per una Fiscalitat Justa, Ambiental i Solidària presenta les seves propostes

FotoLa Plataforma per una Fiscalitat Justa, Ambiental i Solidària, que agrupa més d'una vintena d'organitzacions i entitats socials (entre les quals, CCOO de Catalunya), ha elaborat tot un conjunt de propostes per aconseguir un sistema fiscal més just tant a Catalunya com a Espanya.

La proposta no es basa en el fet d'incrementar els impostos, sinó de recuperar-ne alguns, com ara el de patrimoni o successions, i garantir el bon funcionament dels ja existents, augmentant la progressivitat en l'IRPF o equiparant la tributació entre les rendes del treball i les del capital, entre d'altres. A més, s'ha de consolidar una recaptació més equitativa (que pagui més qui més en té), garantir la redistribució eficient dels recursos recaptats i, per sobre de tot, lluitar contra el frau fiscal.

Podeu consultar els documents aquí:
- "La fiscalitat que volem a Catalunya. Proposta de la societat civil per uns impostos més justos i la lluita contra el frau fiscal"
- Síntesi de la roda de premsa del dijous 28 d'octubre de 2010
28/10/2010