Se signa el II Acord per a l'ocupació i la negociació col·lectiva 2012-2014

FotoEls secretaris generals de CCOO i UGT, i de la patronal CEOE i CEPYME han signat el II Acord per l’Ocupació i la Negociació Col·lectiva 2012, 2013 i 2014, en un acte on s'ha reivindicat el diàleg social i on s’ha destacat la seva necessitat a causa de la difícil situació, i amb possibilitat d’empitjorar, en la qual ens trobem. El secretari general de CCOO, Ignacio Fernández Toxo ha declarat que "els cinc milions d’aturats exigeixen un esforç com el que suposa aquest acord".

En l’acte de la signatura, que va tenir lloc a la seu del Consejo Económico y Social, Toxo va afirmar que "l’Acord s’ha produït després de quatre anys de crisi i en una situació que apunta nous elements negatius” i amb ell es tracta "d’anticipar el cicle de l’ocupació al cicle econòmic”. Toxo considera que aquest acord és gairebé únic en l’àmbit de la Unió Europea i posa en valor el diàleg social.

Amb aquest acord s’aconsegueix un equilibri entre l’interès de l’empresa i els drets dels treballadors i treballadores. Es tracta d’un acord d’equilibris, on s’arbitra la flexibilitat interna com a alternativa a l’acomiadament com a única resposta de l’empresa davant una situació de crisi.

Toxo va assenyalar que "només amb austeritat no sortirem de la crisi" i va defensar la signatura de l’Acord com "una contribució al repartiment equilibrat de les càrregues per sortir de la crisi". De tota manera, Toxo també va destacar que aquest acord ha d’anar acompanyat de la reinversió de l'excedent empresarial i del control dels preus.

Feu clic per veure el II Acord per a l'Ocupació i la Negociació Col·lectiva 2012-2014, signat a Madrid, el 25 de gener de 2012
31/01/2012