Iniciativa Ciutadana Europea 'L'aigua és un dret humà'

FotoLa Directiva Marc de l’Aigua (2000/60/EC, coneguda com DMA) per part de la Unió Europea estableix les bases per a que els Estats gestionessin l’aigua des del punt de vista de les conques hidrogràfiques, posant especial èmfasi en els principis de recuperació dels costos del cicle de l’aigua (inclosos els costos ambientals), en el principi de qui contamina paga i en una correcta gestió de la demanda.

Des de CCOO hem defensat en aquest debat que aquesta repercussió de costos s’ha de desenvolupar atenent criteris socials (capacitat econòmica dels particulars, situació dels sectors productius més febles, equilibri territorial...) i ambientals (gravamen del usos suntuaris, bonificació de les bones pràctiques, consideració de la càrrega contaminant, etc.), tot permeten un finançament suficient de les diferents administracions que formen part de la gestió del cicle del aigua.

Feu clic per veure el dossier informatiu de la Iniciativa Ciutadana Europea 'L'aigua és un dret humà'

Signa la ICE a http://www.right2water.eu/es
19/11/2012