"Som essencials per garantir la seguretat i la salut"

28 d'abril, Dia internacional de la Salut i la Seguretat en el Treball

Foto

El 28 d’Abril, Dia internacional de la Salut i la Seguretat en el Treball, és una jornada commemorativa dedicada a recordar totes les persones víctimes d'accidents de treball o malalties d'origen laboral, i també dedicada a l’acció en la defensa de la salut laboral.

Tot i la important aturada d’activitat a causa de la pandèmia, el 2020 ens ha deixat una imatge esgarrifosa: un augment del 21,54 % respecte del 2019 del nombre d’accidents de treball mortals durant la jornada, mentre que es produeix una reducció significativa dels danys a la salut produïts pel treball que són fàcilment ocultables per empreses i mútues (accidents lleus i greus, i de les malalties professionals).

És evident que el model preventiu actual està marcat per una baixa qualitat i es mostra esgotat, en un context d’elevadíssima precarització del mercat laboral, que suposa un obstacle clar per a una qualitat de treball i de salut dignes.

Ens enfrontem a la sortida d’una crisi sanitària, econòmica i social en la qual hem de reforçar el valor de la salut en el treball com a dret fonamental, que ha d’estar al centre de les relacions laborals. La recuperació econòmica no pot anar acompanyada de la pèrdua de salut de les persones treballadores i, encara menys, de la seva mort.

És per això que des de CCOO de Catalunya enfoquem aquest 28 d’Abril com una jornada reivindicativa per continuar reclamant la derogació de les reformes laborals i els canvis en el sistema preventiu necessaris per a una protecció real de la salut de les persones treballadores.

Feu clic per veure:
- El manifest "Som essencials per garantir la seguretat i la salut"
- El manifest conjunt de CCOO de Catalunya i UGT:  'La seguretat i la salut, un dret fonamental en el treball'
- El cartell del 28 d'Abril del 2021 en format horitzontal o el cartell del 28 d'Abril del 2021 en format vertical
- L'informe 'Balanç de Salut laboral 2020'
- Les infografies del 28 d'Abril del 2021 amb els dèficits en els sistemes de prevenció a les empreses de Catalunya i les dades de sinistralitat laboral

CCOO ha organitzat el 26 d'abril a partir de les 12.00 hores la jornada "Teletreball i digitalització: a quins nous riscos laborals ens enfrontem?" amb motiu del 28 d'Abril, Dia Internacional de la Salut i la Seguretat en el Treball.

Més informació sobre la jornada sobre teletreball i nous riscos laborals

19/04/2021