S'ha arribat a un acord per assegurar el futur del sistema públic de pensions, que s'ha signat aquest dijous 1 de juliol de 2021

Tot sobre l'acord de pensions del 2021

Foto

S’ha arribat a un acord per assegurar el futur del sistema públic de pensions, que s’ha signat aquest dijous 1 de juliol de 2021.

Un acord important que genera certeses sobre la suficiència, la sostenibilitat i el reforçament de les pensions públiques al nostre país.

L’acord recull la derogació de la reforma de pensions del PP de l’any 2013 i aniquila el factor de sostenibilitat, que significava una reducció directa de les pensions. Per contra s’assegura la revaloració de les pensions amb l’IPC, i destinarà anualment un 2 % del PIB a pensions mitjançant els pressupostos generals de l’Estat garantint d’aquesta manera una part del finançament addicional que necessitarà el sistema fins al 2050.

També inclou una bateria de mesures en les quals es reconeixen nous drets com l’equiparació de les pensions de viduïtat de les parelles de fet, l’extensió del dret de cotització per a tots els programes de formació i la millora dels convenis especials per a persones treballadores de les cures i persones dependents, entre d’altres. Igualment s’actua sobre la jubilació anticipada apropant l’edat efectiva de jubilació a l’edat legal a través d’un nou sistema d’incentius per als treballadors i treballadores que allarguin la vida laboral.

Així mateix, s’amplien els drets de jubilació de diverses modalitats i s’iguala el servei social femení al servei militar. Moltes novetats que canvien la dinàmica negativa de les pensions viscuda en els darrers anys al nostre país.

Trobades informatives sobre l’Acord de pensions

• El 7 de Juliol a les 17.00 h a CCOO de Badalona
  • El 8 de Juliol a les 10.30 h a la sala d’actes de CCOO de Barcelona