L'acte serà presencial, amb inscripció prèvia per regular l'aforament de l'Església de Sant Agustí segons mesures COVID, i també es retransmetrà en directe pel canal de YouTube de CCOO de Catalunya.

CCOO commemora els 50 anys de l'Assemblea de Catalunya amb un acte públic, el 9 de setembre, a l'Església de Sant Agustí de Barcelona

Foto

El Seminari Salvador Seguí i la Fundació Cipriano Garcia de CCOO de Catalunya organitzen, el dijous 9 de setembre, a les 17 hores, en el context previ de la Diada Nacional de Catalunya, un acte públic de commemoració dels 50 anys de la fundació de l’Assemblea de Catalunya a l’Església de Sant Agustí del barri del Raval de Barcelona (plaça de Sant Agustí, 2).

L’acte, que se celebrarà en el mateix recinte religiós on, clandestinament, el 7 de novembre del 1971 es va constituir l’organisme unitari més important de l’antifranquisme, estarà conduït pel periodista Antoni Batista i comptarà amb intervencions dels membres fundadors de l’Assemblea de Catalunya Pere Portabella, Miquel Sellarès, Josep Maria Rodríguez Rovira i Magda Oranich. L’acte comptarà també amb la intervenció del secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco.

La Fundació Cipriano Garcia i CCOO de Catalunya conviden tots els ciutadans, partits i entitats de tradició democràtica i catalanista a participar de la commemoració del mig segle d’història de l’Assemblea de Catalunya i a valorar el paper del que va ser l’organisme unitari clau de l’antifranquisme i dels inicis de la Transició. L’acte pretén projectar al present la memòria reivindicativa, integradora i transversal de respecte a les llibertats democràtiques i els drets socials i nacionals de Catalunya i valorar el paper que, al costat dels partits polítics, van tenir el món obrer i la societat civil organitzada (sindicats, associacions veïnals, entitats culturals, col·lectius cristians de base…) en la creació i funcionament de l’Assemblea de Catalunya.

Mès informació

03/09/2021