Sessió del 13 de setembre de 2012

Comissió Negociadora del Conveni de la XHUP

Foto

CCOO donem resposta als plantejaments fets per les organitzacions patronals en la reunió anterior:

• Qualsevol canvi derivat d’un nou conveni ha de servir per garantir el manteniment dels llocs de treball, millorar les condicions laborals i socials i garantir una assistència sanitària de qualitat. En cap cas acceptarem mesures que serveixin per facilitar reduccions de plantilles.
  • S’ha de mantenir l’àmbit funcional del conveni, adaptant-lo per a la incorporació dels centres sociosanitaris i de salut mental. No compartim la proposta d’establir una clàusula d’inaplicació per als centres que tenen entre un 51% i un 80% d’activitat
    concertada.
  • Jornada. No estem d’acord amb els càlculs que fan les patronals de la jornada anual (1.708 hores). Altres administracions han fet càlculs que estan molt per sota i que van des de les 1.625 a les 1.647 que calcula l’Administració General de l’Estat. En aquest punt, també caldria negociar a la baixa la flexibilitat horària que preveu l’Estatut dels treballadors. Qualsevol possible increment de jornada s’hauria de fer garantint que en cap cas tindria com a conseqüència la reducció de les plantilles.

Les patronals responen que portem 4 anys sense conveni i amb multitud de pactes d’empresa que finalitzen a final d’any; per això, consideren imprescindible acordar un conveni per al sector que ha de tenir uns continguts mínims, entre els quals està la jornada anual; sense acord en una jornada única per a tot el sector no hi haurà conveni. La jornada la tenim condicionada per la legislació estatal i qualsevol acord ha de poder ser explicat perquè Funció Pública l’accepti. Si no hi ha acord abans de final de mes, Funció Pública prendrà una decisió que no recollirà alguns dels plantejaments que s’han fet i que estan disposats a negociar: compromís de no reduir plantilles per aplicació de l’augment de jornada, negociació de la flexibilitat horària i increment proporcional de jornada als torns de nit.

Després d’un recés fem una proposta conjunta de 1.625 hores anuals amb increment proporcional per als torns de nit. La representació patronal diu que aquesta proposta no és acceptable perquè no tenen arguments per defensar-la davant Funció Pública que de ben segur la refusaria.

Ens emplacem a una propera reunió el dia 26 de setembre.

Barcelona, 14 de setembre de 2012.

Veure en pdf: 120913 Negociadora Conveni XHUP.pdf

14/09/2012

CCOO de España   CCOO de Catalunya   Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios