Sessió del 21 de maig de 2013

Comissió Negociadora del Conveni de la XHUP

Foto

La representació patronal informa que s’ha aprovat una reducció de tarifes del 4,6%, que equival a una reducció del 7,16% de la massa salarial, per la qual cosa és necessari incorporar en el Conveni una reducció salarial equivalent. Per a això proposen que en el nou conveni s’incloguin mesures estructurals i conjunturals:

Mesures estructurals:

• Reducció d’un 5% de tots els conceptes de les taules salarials.
  • Jornada de 1.688 hores anuals per als torns de dia i de 1.627 hores anuals per a la nit.
  • Desregular la jornada i els descansos perquè sigui aplicable l’Estatut marc a les guàrdies mèdiques.

Mesures conjunturals:

• Suspensió del pagament de l’antiguitat, del SIP i del SIPDP i del plus de vinculació.
  • Suspendre el pagament del 50% de la retribució variable per objectius.
  • Vincular l’altre 50% de la RVO a l’equilibri financer.
  • Disminuir les retribucions per un import equivalent a una paga extraordinària.
  • Suprimir el premi de fidelització l’1-1-2014.
  • Incrementar el preu del menjador a 6€.

A més, han proposat canviar l’estructura del Conveni establint unes normes aplicables a tot el sector i altres que hauran de ser desenvolupades a les diferents empreses.

CCOO ens hem oposat a la plataforma patronal, ja que únicament conté mesures de retallades de sous. La proposta de jornada és una provocació, ja que és molt superior a la que havia estat negociada a l’octubre. No acceptarem que es retalli cap paga i qualsevol mesura que s’adopti ha de tenir caràcter temporal i ha de suposar el manteniment de l’ocupació. CCOO hem proposat com a mesura d’estalvi que les empreses retallin els sous dels directius, les quotes que paguen a les organitzacions patronals i les quotes de gabinets jurídics que contracten.

Després d’un recés demanat per la representació patronal, han tornat i han dit que tenen sensació que és possible arribar a un acord en relació amb la retribució variable per objectius i la jornada, encara que han insistit que és necessari implementar les mesures que proposen per garantir la viabilitat econòmica dels centres.

La propera reunió de la Comissió Negociadora serà el dia 28 de maig, en la qual la representació patronal donarà resposta als posicionaments sindicals.

CCOO considerem necessari arribar a un acord per mantenir el Conveni, però no serà a qualsevol preu. Perquè sigui possible l’acord les organitzacions patronals hauran de rebaixar molt les seves pretensions, ja que suposarien una rebaixa salarial molt gran per a uns treballadors que fa anys que suporten congelacions i retallades i que CCOO no estem disposats a assumir.

Barcelona, 21 de maig de 2013

24/05/2013

CCOO de España   CCOO de Catalunya   Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios