Primer fòrum de diàleg professional, amb la consellera Alba Vergés

CCOO assisteix a la cimera "Construïm la salut del futur" convocada pel Departament de Salut de la Generalitat

El 19 de setembre CCOO hem assistit a la cimera convocada pel Departament de Salut de la Generalitat que portava per títol “Construïm la salut del futur”. Es tractava del primer fòrum de diàleg professional, amb presidència de la consellera de Salut, Alba Vergés.

L'acte es va desenvolupar amb la participació de diverses entitats i associacions relacionades amb el sector, i el que primer es va explicar és la situació actual de la sanitat a Catalunya. Es va fer un diagnòstic de les necessitats de professionals de la salut, i per això se'ns va mostrar el mapa actual, per categories professionals, per regions sanitàries... També es va fer èmfasi en l'estat de la formació de professionals nous, de les especialitats i residències, així com també la preocupació sobre l'envelliment de la plantilla i la previsió de jubilacions a mig termini.

CCOO valorem positivament aquesta trobada, i la nostra intervenció va anar encaminada a la defensa de la sanitat pública, a la preocupació per l'accessibilitat i la igualtat de tractaments a tota la població, la manca de certs professionals ja a dia d'avui, la precarietat laboral que pateix el sector, la insuficiència de dotació pressupostària i la necessitat urgent de la reversió de totes les retallades que han estat patint tant els professionals com usuaris i usuàries. També vam parlar de la manca de llits, les llistes d'espera, i que cal fer un replantejament profund del sector de la dependència i potenciar el sector de la recerca.

CCOO considerem imprescindible promoure la participació ciutadana en els processos de debat i hem reivindicat ésser present en tots els espais que es creïn. També desitgem que aquesta trobada no quedi en una mera declaració d'intencions i de bona voluntat i esperem que es faci un seguiment dels temes tractats ja que són summament importants per al conjunt de la població.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 20 de setembre de 2018

20/09/2018

CCOO de España   CCOO de Catalunya   Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios