S'havia vulnerat de la llibertat sindical en el vessant de la negociació col·lectiva

CCOO guanya una important sentència al sector SISCAT

Avui hem tingut coneixement d'una important sentència guanyada pel Gabinet Tècnic Jurídic de CCOO. És una demanda interposada per CCOO, i els altres dos sindicats signants del conveni del SISCAT, per la qual consideràvem una vulneració de la llibertat sindical en el vessant de la negociació col·lectiva, quan al marge del conveni signat, Metges de Catalunya va negociar amb les patronals millores només per a una categoria professional.

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha dictat sentència i ha condemnat:
  • La Unió Catalana d'Hospitals
  • El Consorci Associació Patronal Sanitari i Social
  • L'Associació Catalana d'Entitats de la Salut
  • Metges de Catalunya
  • El Comitè de Vaga
La condemna ha estat per vulneració de la llibertat sindical en el vessant de la negociació col·lectia i ANUL·LA  l'acord a què van arribar. També condemna de manera solidària a 6.500 euros a cada demandant com a indemnització i obliga a publicar de la sentència íntegra a la web de cada demandat.

Es tracta d'una sentència recurrible al Tribunal Suprem, però, en qualsevol cas, des de CCOO la valorem molt positivament, ja que des del nostre sindicat defensem els acords signats i les millores laborals per a totes les categories professionals.

Podeu consultar la sentència al document adjunt
Resultado de imaxes para sentencia

veure arxiu
19/07/2019