El 2020 serà recordat com l'any de la infermeria per la tasca que hem fet durant aquesta devastadora pandèmia

12 de Maig, Dia Internacional de la Infermeria

Foto

A mitjans del 2019, la 72ª Assemblea Mundial de la Salut i l'OMS declaraven el 2020 com l’Any Internacional de la Infermera i la Matrona, en honor al segon centenari del naixement de la Florence Nightingale, amb la intenció de posar de manifest els enormes sacrificis i contribucions d’aquestes professions vitals, i garantir abordar-ne la mancança.

Ningú no pensava que seria un microorganisme qui posaria en evidència el que els professionals d’infermeria estem denunciant des de fa molt temps: la mancança de recursos personals i la precarietat contractual en els sectors de la sanitat i la recerca. Aquestes deficiències posen en perill la vida de la població, com ha quedat palès durant aquesta devastadora pandèmia, que de moment ha deixat, gairebé, set milions de defuncions enregistrades a causa de la COVID-19 i, segons algunes investigacions, poden ser el doble, ja que en alguns països, amb menys recursos, el compte de defuncions per la COVID-19 no és exacte.

Els professionals d’infermeria hem estat, seguim estant i estarem al capdavant de les cures en aquesta pandèmia, donant-ho tot i més. Hem doblat torns, hem sacrificat la nostra vida personal i familiar, perquè no teníem temps per estar amb les nostres famílies i, alhora protegir-les. Hem treballat posant en risc la nostra salut, que algú ha perdut, i fins i tot la vida, a causa de la mancança d’EPI, que quan va caldre ens els vam inventar amb el que teníem a l’abast, per poder protegir-nos i protegir les persones de les quals havíem de tenir cura. No hem defallit en la tasca que fem perquè la sentim ben endins, en el nostre ADN, que és més potent que el del SARS-CoV-2, i durant aquesta pandèmia ho hem demostrat amb escreix.

No defallirem i seguirem demanant millors condicions laborals i recursos personals suficients per garantir unes dotacions correctes de professionals d’infermeria per desenvolupar la nostra tasca en les millors condicions i protegir la salut de la població, com es mereixen les persones de què tenim cura.

Nosaltres hem fet, seguim i seguirem fent la nostra feina. ARA TOCA a les institucions governamentals fer la seva, estar al capdavant d'aquesta crisi i reconèixer el nostre esforç posant remei a les reivindicacions històriques dels professionals d’infermeria.

Feliç dia infermeres i infermers!

Veure cartell

veure arxiu
11/05/2021

CCOO de España   CCOO de Catalunya   Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios