Notícies de la Unió Intercomarcal de Tarragona

S'arriba a un principi d'acord a BIC Graphic

Amb aquest acord es redueix el nombre de persones afectades per l'expedient de 52 a 44. D'aquestes 44, es potenciaran les sortides no traumàtiques, mitjançant prejubilacions i baixes voluntàries. Aquest preacord s'ha assolit gràcies a la pressió de la mobilització de la plantilla, que haurà de ratificar-lo. Amb aquest acord queda desconvocada la vaga prevista per als dies 14, 17 i 18 de maig.

Vaga a BIC Graphic contra l'ERO d'extincions

Aquest dijous, 6 de maig, les treballadores i treballadors de BIC Graphic faran una jornada de vaga de 24 hores contra l'ERO que ha presentat l'empresa per extingir 52 llocs de treball. I divendres, 7 de maig, la plantilla tornarà a concentrar-se de 13 a 15 h, a les portes de l'empresa, com ja va fer la setmana passada, en defensa dels llocs de treball.

La plantilla de BIC Graphic iniciarà mobilitzacions contra l'ERO

El comitè d'empresa convoca les treballadores i treballadors a concentrar-se els propers divendres 30 d'abril, 7 i 14 de maig, de 13 a 15 h, a les portes de la fàbrica i avui ha registrat la convocatòria d'una jornada de vaga de 24 hores el proper dia 6 maig contra l'ERO i en defensa dels llocs de treball. A més, la plantilla de BIC Graphic també participarà en la concentració de l'1 de Maig a Tarragona per denunciar l'expedient, que no està justificat, i exigir a l'empresa que faci marxa enrere.

CCOO rebutja l'ERO presentat per BIC Graphic per extingir 52 llocs de treball

CCOO d'Indústria de Catalunya rebutja l'ERO que ha presentat BIC Graphic per extingir 52 llocs de treball, ja que aquest expedient no està justificat, i exigeix a l'empresa que es busquin mesures no traumàtiques per donar resposta a aquesta situació conjuntural.

CCOO de Tarragona celebra el 8è Congrés

La Unió Intercomarcal de Tarragona de CCOO celebrarà demà dimarts, 13 d'abril, el seu 8è Congrés que tindrà lloc al Teatre Auditori del Casal Riudomenc a Riudoms. El congrés començarà a les 8.30 h i finalitzarà sobre les 14.30 h.

més informació »

CCOO i UGT denuncien IQOXE a la Inspecció de Treball per coaccions i serveis mínims abusius

CCOO i UGT presentem denúncia davant la Inspecció de Treball contra IQOXE per vulneració del dret de vaga amb imposició de serveis mínims abusius i coaccions als treballadors i les treballadores.

més informació »

Convocada vaga a IQOXE pel desbloqueig de les negociacions del conveni

El comitè d'empresa d'IQOXE ha convocat vaga el proper dimarts, 30 de març, davant el bloqueig de les negociacions del conveni per part de l'empresa, que continua enrocada en els seus plantejaments i no té intenció de donar resposta a les principals demandes plantejades per la representació de la plantilla. Un escenari que ens aboca de nou al conflicte.

més informació »

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat d'una dona a Tarragona a causa de la violència masclista i recorda el seu ferm compromís per erradicar-la

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat masclista d'una dona a Tarragona i novament expressa el seu rebuig a una violència que encara avui s'exerceix vers les dones només pel fet de ser dones.

més informació »

CCOO d'Indústria es reuneix amb l'AEQT i li transmet la seva indignació pel bloqueig a la creació de la Comissió de Seguretat i Salut del Complex Petroquímic de Tarragona

Una representació de CCOO d'Indústria de Tarragona, formada pel secretari general, José M. Martín, i els companys Pedro Carmona i Damián Carrión, s'ha reunit aquest dimecres amb l'Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT), que els havia convocat per fer una presentació del Pla estratègic 2021-2023 de l'AEQT.

més informació »

La plantilla d'Iqoxe es concentrarà demà per reivindicar el seu conveni

CCOO d'Indústria denuncia que, a pocs dies de la finalització de la ultraactivitat del conveni, l'empresa manté una postura immobilista i lamenta que, tot i el canvi a la direcció d'IQOXE, aquesta mantingui la mateixa tònica de sempre. Tant a la mediació al TLC com en les reunions mantingudes amb l'empresa, aquesta segueix amb la proposta inicial i no té intenció de modificar el planter mínim per garantir l'operació de les plantes en condicions òptimes de seguretat

Signat el Conveni del metall de la província Tarragona per als anys 2020-2021

Aquest dilluns, 1 de febrer, CCOO d'Indústria, UGT-FICA i les patronals APEMTA i ASTAVE hem signat el Conveni del metall de la província de Tarragona per als anys 2020-2021, en els termes del principi d'acord assolit el passat 9 de desembre, un acord que recull les principals reivindicacions de la part social per garantir l'estabilitat del sector i els drets de les persones que hi treballen en un moment d'incertesa, a causa de la crisi provocada per la pandèmia.

més informació »

Concentració ciutadana a Tarragona per exigir més seguretat a la petroquímica

Un any després del greu accident ocorregut a IQOXE, no hi ha hagut avenços significatius quant a les reivindicacions sindicals i ciutadanes per millorar la seguretat i garantir que no es torni a produir un succés com aquest. La patronal AEQT continua bloquejant la mesa de seguiment i des de l'Administració tampoc s'està fent res i s'ha deixat els sindicats fora de les meses tècniques de revisió dels plans d'autoprotecció estern i de les empreses, així com de la coordinació entre empreses

més informació »

CCOO denuncia el bloqueig de les negociacions del conveni d'IQOXE per part de l'empresa

CCOO d'Indústria denuncia el bloqueig de les negociacions del conveni col·lectiu d'IQOXE per part de la direcció de l'empresa i lamenta que aquesta mantingui la mateixa tònica d'allargar innecessàriament les negociacions, sense donar resposta a la proposta que el comitè li va fer en la darrera reunió. Ahir hi havia prevista una nova reunió, però la direcció no es va presentar, amb la qual cosa el comitè d'empresa ha sol·licitat una conciliació al Tribunal Laboral de Catalunya.

més informació »

CCOO valora positivament el principi d'acord sobre el Conveni del metall de Tarragona

El conveni recull les principals reivindicacions de la part social. Tindrà una vigència de 2 anys (2020-2021). En el capítol econòmic, el conveni estipula un increment salarial d'un 0,6 % per al 2020, amb efectes retroactius a 1 de gener, i un increment d'un 1,2 % per al 2021. A més, es prorroga la disposició transitòria que estableix que no hi haurà compensació ni absorció dels increments salarials.