Avui s'ha inaugurat la rampa d'accés a la mina de Cabanasses, que suposa un pas important per assolir el projecte de mineria sostenible que defensa el sindicat

CCOO insta a ICL a continuar desenvolupant el Pla Phoenix per garantir el futur de l'activitat minera a la Catalunya central

Foto Aquest matí ha tingut lloc l’acte d’inauguració de la rampa de la mina de Cabanasses d’Iberpotash, al qual han assistit el secretari general de CCOO d’Indústria del Vallès Occidental, Josep Rueda.

CCOO d’Indústria valora positivament la finalització de l’obra de la rampa d’accés de la mina de Cabanasses (Súria), malgrat l’important endarreriment en la seva execució, ja que suposa un pas important per assolir el projecte de mineria sostenible que defensa el sindicat, alhora que ha de garantir la viabilitat de la indústria minera a la Catalunya central, com a una peça clau de generació de riquesa i ocupació al territori.

Tot i això, CCOO recorda que hi ha altres elements que són clau per assolir una activitat minera sostenible i que encara estan pendents de materialitzar-se, com són l’adequació del col·lector de salmorra o la canalització del subministrament d’aigua residual per a les plantes de tractament. Per això, CCOO urgeix la multinacional ICL, que gestiona les mines d’Iberpotash de la Catalunya central, a desenvolupar aquests elements, que també formem part del Pla Phoenix, per aclarir el futur d’aquesta indústria.

CCOO d’Indústria continuarà desenvolupant la seva acció sindical en aquest sector per garantir el futur de l’ocupació de la indústria minera, i que aquesta sigui estable i de qualitat, en la línia dels compromisos adquirits per la multinacional ICL en el passat.

09/07/2021