Tindrem pensions públiques, tindrem vides dignes!

Tot sobre l'acord de pensions 2021

Foto

S’ha arribat a un acord per assegurar el futur del sistema públic de pensions, que s’ha signat el dijous 1 de juliol del 2021.

Un acord important que genera certeses sobre la suficiència, la sostenibilitat i el reforçament de les pensions públiques al nostre país.

L’acord recull la derogació de la reforma de pensions del PP de l’any 2013 i aniquila el factor de sostenibilitat, que significava una reducció directa de les pensions. Per contra s’assegura la revaloració de les pensions amb l’IPC, i destinarà anualment un 2 % del PIB a pensions mitjançant els pressupostos generals de l’Estat, garantint d’aquesta manera una part del finançament addicional que necessitarà el sistema fins al 2050.

També s’inclou una bateria de mesures en les quals es reconeixen nous drets com l’equiparació de les pensions de viduïtat de les parelles de fet, l’extensió del dret de cotització per a tots els programes de formació i la millora dels convenis especials per a persones treballadores de les cures i persones dependents, entre d’altres. Igualment s’actua sobre la jubilació anticipada apropant l’edat efectiva de jubilació a l’edat legal a través d’un nou sistema d’incentius per als treballadors i treballadores que allarguin la vida laboral.

Així mateix, s’amplien els drets de jubilació de diverses modalitats i s’iguala el servei social femení al servei militar. Moltes novetats que canvien la dinàmica negativa de les pensions viscuda en els darrers anys al nostre país.

Trobareu tota la documentació que explica el nou acord de pensions al final de la notícia

Assemblees informatives sobre l’acord de pensions al territori

Durant els dies 20 i 21 de juliol hem celebrat assemblees informatives a Granollers, Mollet, Mataró i Vic per explicar l'acord de pensions on han participat Xavier Hernández, Secretari General de la Fed. de Pensionistes i Jubilats de CCOO VORMAROS, Ricard Bellera, Secretari de Treball, Economia i Estudis de CCOO de Catalunya, Saida Ehliluch, Responsable d'Ocupació i Protecció Social de CCOO de Catalunya, i Gonzalo Plata, Secretari General de CCOO VORMAROS. Aquestes assemblees han estat un èxit de participació que ens animen a continuar a organitzar-ne d'altres obertes a la ciutadania i també a les empreses durant el darrer trimestre de l'any.

Galeria fotogràfica de les assemblees:

MATARÓ

MANLLEU